خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی خبر داد؛

آغاز فعاليت پايگاه هاي انتخاب رشته کنکور سراسری در میامی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی از آغاز فعالیت ۳ پایگاه انتخاب رشته از روز اعلام نتایج آزمون سراسری سال 94 در شهرستان میامی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۹۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
عباس صائمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور سراسری امریمهم و حساس است اظهار کرد: کوچک‌ترین بی‌تدبیری، اشتباه و تصمیم‌گیری از سر احساس می‌تواند سرنوشت یک جوان را که باید آینده‌ساز کشور و این نظام مقدس باشد، دچار تهدید و ناکامی کند.

وی علاقه فرد، شناخت از رشته‌ها، توانایی علمی فرد، توان اقتصادی خانواده برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و رفت و آمد، امکانات مراکز آموزشی، آینده شغلی رشته‌های تحصیلی و هدف دانش‌آموزان از تحصیل در دانشگاه و اماکن تحصیلی در رشته‌های مختلف از جمله عوامل مؤثر در انتخاب رشته است که باید در انتخاب رشته مدنظر دانش‌آموزان و خانواده‌ها باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی در ادامه از فعالیت 3پایگاه انتخاب رشته از روز اعلام نتایج آزمون سراسری خبر داد و افزود: دو پایگاه بصورت ثثابت در شهر میامی و روستای سوداغلن در بخش کالپوش و یک پایگاه سیار نیز جهت انتخاب رشته دانش آموزان در روستاها فعالیت خواهند داشت.

صائمی تصریح کرد: در این پایگاه ها کارشناس ها و مشاورهای آموزش و پرورش که آموزش های لازم در این زمینه را گذرانده اند برای انتخاب رشته دانش آموزان در پایگاه ها حضور خواهند داشت و دانش آموزان را برای انتخاب رشته های مختلف و معرفی دانشگاه ها راهنمایی می کنند.

وی با بیان اینکه جذب حداکثری یکی از اولویت های آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: امسال برای انتخاب رشته همه دانش آموزان و قبولی در مراکز آموزش عالی برنامه ریزی لازم صورت گرفته است و زمینه لازم برای انتخاب رشته دانش آموزان در روستاهای دوردست که با مشکلاتی روبه رو هستند، فراهم شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میامی با بیان اینکه در کنکور امسال تاکنون 5رتبه زیر4هزار توسط دانش آموزان شهرستان میامی در رشته علوم انسانی کسب شده است، یادآور شد: از این تعداد 2 نفر رتبه زیر 2 هزار را کسب کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته در شهرستان افزایش داشته است.

صائمی با بیان اینکه در آزمون سراسری امسال بالغ بر 90درصد دانش آموزان شهرستان میامی شرکت کردند،افزود: امیدواریم امسال بتوانیم رتبه اول قبولی در دانشگاه ها را در سطح استان سمنان داشته باشیم.

وی در خاتمه به توسعه متوازن رشته ها و تأکید وزارت آموزش و پرورش بر جذب حداکثری و حضور دانش آموزان در رشته های کارو دانش و فنی و حرفه ای اشاره کرد و اذعان کرد: شهرستان میامی طی دو سال گذشته در زمینه توسعه متوازن رشته ها موفق به کسب رتبه اول در استان سمنان شده است و امسال نیز برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها