رئیس جمهور با اشاره به عملیات بزرگ مرصاد در مرداد سال 67 گفت: ما پایان جنگ را در کمال قدرت و عزت پذیرفتیم و امروز هم ملت ایران در مرداد ۹۴ پایان یک حرکتی را مقتدرانه و در کمال عزت و قدرت تثبت کرد.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۶۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان عصر یکشنبه 4 مرداد ماه در جمع علما، ایثارگران، هنرمندان و برگزیدگان استان کردستان در مجتمع امام خمینی (ره) سنندج اظهار داشت: ملت ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، فشارها و تخریب‌ها را از سوی اجانب تحمل کرده و در عین حال در همه صحنه‌ها سرافرازانه پایان کار را رقم زده‌است، و امروز روزهایی را می‌گذرانیم که ملت ایران آثارتلاش، ایثار و فداکاری‌های خود را مشاهده می‌کند.

وی با اشاره به عملیات بزرگ مرصاد در مرداد سال ۱۳۶۷، خاطر نشان کرد: عملیات مرصاد سرنوشت‌ساز بود، چرا که دشمن در روزهای پایان جنگ تصور می‌کرد که ملت ایران بخاطر شرایط اقتصادی و سیاسی مجبور به پذیرش قطعنامه شده بود، لذا خطای استراتژیکی مرتکب شد و عفلقیان حمله و تهاجم جدیدی را علیه کشورمان آغاز کردند.

رییس جمهور گفت: عملیات مرصاد ضربه اساسی به دشمنان این سرزمین بود و این نکته را اثبات کرد که ما در کمال قدرت و عزت قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم والا این توان را داشتیم که تا اعماق خاک دشمن نفوذ کنیم، ولی مجموعه مصالح منطقه و کشور، ما را به پذیرش قطعنامه و پایان جنگ سوق داد.

دکتر روحانی افزود:عملیات مرصاد، عملیات بزرگی بود که توانست تاریخ جنگ را رقم زده و عظمت و ایستادگی ملت ایران را در برابر متجاوزین این سرزمین به خوبی نشان دهد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز هم ملت ایران در مرداد ۹۴ پایان یک حرکتی را در جامعه مشاهده می‌کند، اظهار داشت: ملت ایران به دنبال فناوری هسته‌ای برای ساخت سلاح نبوده و نیست و اساساً اگر کسی بخواهد سلاح هسته‌ای بسازد، نظارت‌های بیشتر آژانس بین‌المللی اتمی را نمی‌پذیرد. لذا ادعاهای دشمنان در این خصوص حرف باطل و بیهوده ای می‌باشد.پ

وی با اشاره به اینکه غربی ها ادعا می کنند که ما ساخت سلاح را در ایران به تعویق انداختیم، اظهار داشت: بگذارید آنها درهمین توهمات آنها باقی بمانند چرا که برای همه ملت های دنیا روشن است که ما دنبال سلاح اتمی نیستیم و نبوده ایم و دلیلواضح آن فتوای رهبری و دلایل دینی و اخلاقی است که همواره ایرانیان به دنیال آن بوده اند.

دکتر روحانی گفت: استراتژی دفاعی نظامی ایران که در قانون اساسی و قانون عادی نیز بر آن تأکید شده یک استراتژی دفاعی و بازدارنده و نه تهاجمی است و اساساً ما به دنبال فتح سرزمین نیستیم بلکه انقلاب ما به دنبال فتح قلوب و ایجاد فضای صمیمیت و برادری در میان ملت‌های منطقه و جهان می‌باشد.

رییس جمهوری گفت: آنچه در جریان مذاکرات به دنبال کسب آن بودیم این بود که تحریم‌های ظالمانه از سر مردم ایران برداشته شود و دنیا فناوری هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت بشناسد، البته دستیابی به این فناوری صلح‌آمیز حق ملت ایران است ولی شناخت این حق و اذعان به آن از طرف قدرت‌های جهانی اهمیت زیادی دارد و این اهداف را در توافق هسته‌ای به دست آوردیم.

وی اظهارداشت: در جریان مذاکرات هسته ای، قطعنامه های ظالمانه لغو شد، ساختار تحریم ها فرو ریخت و چرخه صنعت هسته ای تثبیت گردید.

وحدت شیعه و سنی در ایران نماد شکست دشمنان و بدخواهان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود باشاره به نعمت وحدت در جامعه ایران اسلامی گفت: در گلزار شهدای سنندج، شهدای شیعه و سنی در کنار هم آرمیده اند و این نماد شکست کسانی است که به دنبال تضعیف نظام هستند.

روحانی گفت: امنیت و ثبات موجود یک نعمت بسیار بزرگ الهی است که باید قدردان آن بشیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه تفکری که شیعه و سنی را از هم جدا بداند، بی‌معنا است، گفت: مگر می‌توان بین شیعه و سنی جدایی و تفرقه‌ای را تصور کرد. هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه یک هدف واحدی را دنبال می‌کنیم و آن توسعه مادی و معنوی ایران عزیز است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید فضای کشور، فضای تولید شود و فعالیت‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف فعال کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید فضای اشتغال و کار در جامعه ایجاد شود، نه استخدام در ادارات، گفت: باید تولید را در کشور افزایش داده و حجم صادرات غیرنفتی ارتقا یابد و در این مسیر کردستان می‌تواند یکی از مراکز مهم صادرات کالا و خدمات به کشورهای مختلف باشد و البته این همه نیازمند وحدت، یکپارچگی، همدلی و همزبانی است.

ارسال نظرات