تنگه مرصاد یادآور کمین گاهی جهنمی برای منافقان است

پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد مانند بسیاری از عملیات های دیگر نشانه ظرفیت های انباشته شده نظام جمهوری اسلامی در عرصه رویارویی با دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۵۹
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز دوشنبه به مناسبت پنجم مرداد سالگرد عملیات مرصاد در گفت: این عملیات آخرین اقدامات رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود که پایانی افتخار آفرین برای هشت سال مقاومت ملت غیور ایران و سقوطی همیشگی برای منافقین می باشد.

وی ادامه داد: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد مانند بسیاری از عملیات های دیگر نشانه ظرفیت های انباشته شده نظام جمهوری اسلامی در عرصه رویارویی با دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: چهار روز پس از پذیرش قطعنامه سازمان ملل، منافقین تحت حمایت رژیم بعثی در 31 تیرماه سال 1367 به منظور تصرف بخش هایی از ایران، تجاوز گسترده ای را به خاک ایران آغاز کردند، ولی با ایستادگی رزمندگان اسلام بخش وسیعی از مناطق جنوبی کشور از خطر سقوط نجات یافت.

وی اضافه کرد: ارتش عراق نیز در جبهه های میانی دست به تحرکاتی زد، که تا حدی می توانست برای تمامیت ارضی و استقلال کشور خطر به شمار آید و هدف دشمن در جبهه میانی، زمینه سازی برای هجوم منافقین بود.

سرتیپ دوم پاسدار کریمی توضیح داد: در این عملیات که منافقین آن را فروغ جاویدان و جمهوری اسلامی آن را عملیات مرصاد نامید، سرکرده این گروهک از داخل خاک عراق، عملیات را هدایت می کرد و مریم رجوی نیز از محل امنی در خاک عراق فرمان آتش می داد.

وی بیان کرد: از آنجایی که منافقین در عملیات های موسوم به آفتاب و چلچراغ در مناطقی چون فکه، مهران و حاج عمران حملاتی انجام داده و به موفقیت های نسبی دست یافته بودند، با تعمیم غیرعقلایی این وضعیت تا اندازه ای اعتماد به نفس یافته و در خود این ظرفیت را می دیدند که با نیروهای جان برکف ایران روبه رو شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: سرانجام عملیات مرصاد روز پنجم مرداد ماه سال 67 به فرماندهی امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با رمز یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی برای مقابله با حرکت منافقین انجام شد.

وی گفت: در عملیات مرصاد بیش از چهار هزار و 800 نفر از نیروهای منافقین کشته و زخمی شدند که البته در میان کشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از کادرهای سازمانی آنان و فرماندهای تیپ ها نیز وجود داشتند.

سردار کریمی ادامه داد: پس از پایان عملیات، تنگه چهارزبر، تنگه مرصاد نام گرفت تا یادآور کمین گاهی جهنمی باشد که با عملیات برنامه ریزی شده رزمندگان ایرانی، تومار نظامی سازمان منافقین را در هم پیچید.

وی خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد سه روز به طول انجامید که در روز اول، هدف سد کردن هجوم منافقین بود، در روز دوم حرکت نیروی زمینی صورت گرفت که با پشتیبانی بسیار قوی نیروی هوایی و هوانیروز همراه شد و در روز سوم یگان های منافقین به کلی منهدم شدند.

عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال 1367 موجب به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از نیروهای منافقین و تحمیل شکست سنگینی بر آنان شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار