کارگاه آموزشی پیشگیری از حوادث رانندگی در تیپ مردم پایه 44 قمر بنی هاشم(علیه السلام) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۸۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

کارشناس حوادث رانندگی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم آشنایی کارکنان نیروهای مسلح به انواع حوادث احتمالی حین رانندگی به خصوص در شرایط نامساعد جوی گفت: خستگی یک ساعت رانندگی در شرایط نامساعد جوی برابر با هشت ساعت رانندگی در شرایط عادی است؛ لذا باید با صبر و حوصله بیشتری در شرایط مخاطره آمیز رانندگی کرد.

سرهنگ پاسدار اصغر زارعی، ضمن بر شمردن انواع شرایط نامساعد جوی برای رانندگی اظهار داشت: هنگام رانندگی در موقع بارندگی، یخبندان، مه آلود بودن جاده و سایر شرایط جوی نامناسب، باید با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله متناسب با شرایط جوی حرکت کرد، مثلا سرعت رانندگی در هنگام بارندگی باید به یک دوم سرعت مجاز در شرایط عادی کاهش یابد. این سرعت هنگام یخ زدن جاده به یک سوم سرعت مجاز تقلیل می یابد.

کارشناس حوادث رانندگی در سپاه با توضیح برخی از مقررات رانندگی ذکر شده در بخشنامه داخلی سپاه هنگام انجام مأموریت و بیان برخی تجربه های تلخ رانندگی منجر به وقوع حوادث ناگوار رخ داده در نیروهای مسلح به دلیل عدم رعایت مقررات رانندگی خاطرنشان کرد: طبق مقررات، مجازات تخلفات رانندگی با خودرو نظامی بیش از سایر تخلفات صورت گرفته توسط خوروهای شخصی است و فرد نظامی تخلف کننده، علاوه بر پرداخت جریمه و خسارت احتمالی به دادسرای نظامی هم معرفی می شود.

ارسال نظرات