مسئول ستاد بازسازی شهرستان دهلران از پیشرفت 90 درصدی بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده زلزله در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۸۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ; سجاد نقیبی مسئول ستاد بازسازی شهرستان دهلران در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: بر اثر زمین لرزه سال گذشته که به وقوع پیوست تعداد 242 واحد مسکونی در شهرستان دهلران دچار آسیب شدند که از این تعداد تاکنون تعداد 204 واحد مسکونی پروانه پایان کار دریافت نموده اند.

وی با بیان اینکه تعداد 4 هزار و 97 واحد مسکونی از نوع تعمیری در شهرستان ارزیابی خسارت شدند، افزود: از این تعداد، 3 هزار و 750 مورد به بانک های عامل معرفی و مراحل انعقاد قرارداد آنها نیز صورت گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی شهرستان دهلران با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 660 مورد تسهیلات زلزله را به طور کامل دریافت کرده اند، تصریح کرد: روند احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده در شهرستان دهلران تاکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار بوده است.

وی در خصوص وضعیت بازدید از منازل آسیب دیده بخش زرین آباد بر اثر زمین لرزه بهمن ماه سال گذشته و پرداخت تسهیلات به آنان عنوان کرد: از سوی دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب دیده اختصاص یافت که بیش از 95 درصد متقاضیان تسهیلات زمین لرزه را دریافت کرده اند.

نقیبی خاطر نشان کرد: در منطقه دشت عباس بازدید از روستاهایی از جمله ثارالله، بروم، ذوالفقار و ممله که به کانون زلزله نزدیک تر بودند و دچار خسارت بیشتری شدند به طور کامل انجام شد و این روستاها به طور 100 درصد از تسهیلات زمین لرزه بهره مند شدند.

وی افزود: در شهر موسیان نیز 310 مورد با اعتبار 10 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند تا از تسهیلات زمین لرزه بهره مند شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار