خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حرم های مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، فاطمه معصومه(س) و سایر حرم های مطهر در کشور به داد حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ سومین حرم اهل بیت(ع) در شیراز برسند و این حرم را از ذهنیت ها، برداشت های منفی و افکار غیرقانونی و غیر شرعی نجات دهند.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۲۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت الله اسدالله ایمانی ، شنبه در نشستی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز افزود: متولیان حرم های دیگر در کشور باید به فکر نجات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم در شهر شیراز باشند و برای رفع مشکلات این حرم ها به ویژه در بحث طرح توسعه چاره اندیشی کنند.

وی بیان داشت:توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) با موانع بسیاری رو به رو است و تصمیم گیرنده های مرتبط با این حرم یکی از نقص های توسعه این حرم مطهر است که باید رفع شود.

آیت الله ایمانی اظهارداشت: فردی که می خواهد درباره این حرم مطهر تصمیم گیری و اظهار نظر کند باید شناخت عمیقی از مسائل و مشکلات و مطالبات رهبر معظم انقلاب از این حرم داشته باشد و آنها را درک کند اما متاسفانه شاهد درک این موضوع از سوی برخی از دست اندرکاران و تصمیم گیران داخل و خارج از استان برای حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیستیم.

وی اضافه کرد:هم اینک فعالیت های خوبی در بخش توسعه و ارائه خدمات به زائران در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در حال انجام است اما متاسفانه راه های دسترسی به این حرم مطهر بسته شده و در این زمینه با مشکل روبه رو هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان این که مساله عدم وجود راه های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) قابل تحمل نیست ، اظهار داشت:مردم علاقه مند به این حرم مطهر با سختی و مشکلات فراوان خود را به این مکان مقدس می رسانند .

آیت الله ایمانی ادامه داد:انتظار است کمیسیون ماه پنج استان فارس مبحث راه های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) را با جدیت دنبال کند و با بهانه تراشی، طرح باز شدن خیابان های اطراف حرم را رد نکنند.

وی افزود:هر بار عده ای با بهانه های مختلف از جمله حفظ میراث فرهنگی مانع از توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) می شوند و این یک واقعیت است و باید از آقایان پرسید چرا راه ورود به حرم شاهچراغ(ع) را می بندید، چرا اجازه ورود افراد به حرم داده نمی شود، چرا حرم را محدود کرده و راه های آن را بسته اید، چرا می خواهید حرم در یک محیط بسته بماند؟

امام جمعه شیراز بیان کرد: حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیازمند راه های دسترسی است و این مکان محل امن و پناهگاه مردم است چرا آقایان هر روزبا یک مصوبه و نامه تمام کارهای مناسبی که در این حرم در حال انجام است به هوا می فرستند و خنثی می کنند؟

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود:باید از آقایان پرسید بالاخره مسوول طرح توسعه 57 هکتاری حرم های مطهر در شیراز چه کسی است؟ آیا تولیت حرم شاهچراغ(ع) نقش دارد یا ندارد؟ آقایان باید پاسخگوی نامه، مصوبات و تصمیم های هر روز خود باشند.

آیت الله ایمانی اظهارداشت: مصوب شده است که 57 هکتار اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز در اختیار سه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، سید میر محمدبن موسی(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) باشد و هر سه حرم به عنوان یک قطب زیارتی دیده شود اما برخی به دنبال ایجاد دو قطب زیارتی در شیراز هستند و اجازه اتصال این حرم ها را نمی دهند.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: آقایان با عنوان های مختلف و با اشکال گوناگون اقدام به کارشکنی و ممانعت از توسعه حرم ها در شیراز می کنند به گونه ای که هم اینک پس از گذشت سال ها به فکر شناسایی و ثبت خانه های تاریخی افتاده اند و واقعا این کار چه معنایی دارد؟

وی ادامه داد: این آقایان برای خانه های میراثی و مشتی خشت و آجر حریم قائل هستند اما برای حرم شاهچراغ(ع) حریم قائل نیستند و اگر این خانه ها میراثی باید سال های قبل شناسایی می شد و این کار در زمان کنونی معنایی ندارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) نیز در این نشست گفت: طرح توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) درد دل همه علما، روحانیون، خادمان و مردم استان فارس است.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: موانع و مشکلات بر سر راه توسعه حرم های مطهر در شهر شیراز منحصر به فرد و استثنایی است.

وی بیان کرد: عمده این مشکلات از سوی کسانی است که انتظار است اهتمام، همراهی و مساعدت بیشتری برای توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و امام زادگان در شیراز داشته باشند و این باعث تاسف است.

آیت الله دستغیب اظهارداشت: امیدواریم این افراد به تکلیف الهی، قانونی وشرعی خود درباره حرم های مطهر و امامزادگان در شیراز عمل کنند و در آینده شاهد توسعه فرهنگی ، فیزیکی و ایجاد شرایط بهتر برای زائران، ارادتمندان و دوستداران این حرم های مطهر باشیم.

حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) فرزند امام موسی الکاظم(ع) و برادر بزرگوار حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است که مقام معظم رهبری در سال 87 در سفر به استان فارس ، شهر شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی معرفی کردند.

با هدف خروج حرم های مطهر در شیراز از بن بست، طرح 57 هکتاری توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ششم دی 1389 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها