رئیس جمهور گفت: 880 میلیارد تومان برای اجرای طرح ها در بخش های مختلف حمل و نقل؛کشاورزی، بهداشتی و اقتصادی در استان کردستان اختصاص داده میشود.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۲۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر امروز در سفر خود به استان کردستان در استادیوم ورزشی سنندج اظهار داشت: کردستان سرزمین دلاور خیز، سرزمین زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی، سرزمین مقاومت و ایستادگی و سرزمین پیروان رسول خدا و قرآن مجید و امام شافعی هستند.

وی بیان کرد: مردم دلاور مرد استان کردستان در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی کردند و پیشمرگان مسلمان کرد و همه دلاورمردان سرزمین در کنار مردم عزیز کردستان در این سرزمین آباد و سرسبز از ایران اسلامی دفاع کردند.

دکتر روحانی گفت: مردم کردستان دیده‌بانان دقیق ایران اسلامی بودند و هستند و درود بر این مردم دلاور و سرزمین و بیشه شیران و مردم کرد.

وی به رای 72 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همه توان خود را برای توسعه استان به کار می‌گیریم.

وی در ادامه به تصمیمات دولت برای توسعه کردستان در این سفر اشاره کرد و گفت: دولت 343 میلیارد تومان را برای راه‌های اصلی و فرعی و روستایی اختصاص داده است که امسال و سال آینده در استان اجرایی می‌شود که 220 میلیارد تومان آن برای باند دوم بزرگراه میاندوآب ـ کرمانشاه اختصاص می‌یابد.

وی همچنین به سیل اخیر که موجب خسارات مالی در استان کردستان شد اشاره کرد و گفت: باید برای چنین حوادث غیر مترقبه ای از پیش برنامه ریزی شود تا مردم آمادگی داشته باشند و خسارارت کمتری نیز در بر بگیرد.

رئیس جمهور گفت: در بخش و آب کشاورزی نیز 431 میلیارد تومان به استان کردستان اختصاص داده شده است و 11 سد نیز تا سال 95 در استان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت در بحث طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج و ایجاد یک بیمارستان جدید در مریوان انجام خواهد شد تا مردم کردستان از امکانات بهتری در بحث سلامت بهره‌مند شوند.


ارسال نظرات