کتابفروشی نشر «هنوز» که ۲۲ خرداد به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، از ۶ مرداد میزبان نشست‌های فرهنگی و هنری خواهد بود و احمد پوری مترجم و نویسنده نخستین میهمان «سه‌شنبه‌های هنوز» است.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۴۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی کتاب فروشی هنوز، مجید شهرابی مدیر این مجموعه فرهنگی گفت که قصد دارد برنامه نشست‌های کتاب فروشی هنوز همچون ساختار این مجموعه متفاوت با نشست‌هایی باشد که در طول هفته در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و هر هفته میزبان یکی از چهرهای فرهنگی و هنری باشد.

مدیر هنوز می‌گوید: برنامه نشست‌های هنوز تنها معطوف به برگزاری یک نشست ساده با یک نویسنده، شاعر و مترجم نخواهد بود و بخشی از این نشست‌ها معطوف به اجرای زنده موسیقی، پرفورمنس و حتی تماشای یک فیلم و گفت وگو با یک سینماگر باشد. در واقع در «هنوز» قصد نداریم که مخاطبان احساس غریبه بودن کنند. در این نشست‌ها نیز حتی دوست داریم مخاطبان هنوز پیشنهاد دهنده باشند و در نشست‌ها حضور معنا داری داشته باشند.

به گفته وی، از این رو قرار است که زمینه حضور جدی مخاطبانی که به هر دلیل نمی‌توانند در این نشست‌ها حضور داشته باشند، از طریق صفحه فرهنگی این مجموعه در شبکه‌های اجتماعی فراهم شود و مخاطبان از این راه پرسش‌ها و ایده‌های خود را با برگزار کنندگان نشست در میان بگذارند و درنهایت از طریق همین شبکه‌ها پاسخ پرسش‌های خود را بگیرند.

شهرابی افزود: در دوره اخیر با رواج کتابفروشی‌های بزرگ که هر یک بخش عمده تمرکز خود را بر روی فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی گذاشته‌اند و در واقع کتاب در درجه اهمیت پایین‌تری قرار گرفته است و برخی از کتابفروشی‌های محدوده انقلاب که هنوز مشتری‌ها قبل از خرید کتاب امکان ورق زدن کتاب را ندارند، کتابفروشی هنوز تصمیم گرفته که از آغاز با شیوه‌ای متفاوت به جمع کتابفروشی‌های تهران بپیوند.

مدیر این موسسه انتشاراتی اضافه کرد: کتابفروشی هنوز ب ساختاری متفاوت در راسته کریم خان، تمام تمرکز را بر روی کتاب و ارتباطی صمیمانه با مخاطبانش گذاشته است. «هنوز» در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی که عمرش شاید به ۵۰ سال برسد، راه اندازی شده و در طبقه پایین این کتاب فروشی دو کافه قرار دارد. شیوه چیدمان این کتابفروشی مخاطب را به یاد کتابفروشی‌های اروپایی می‌اندازد، حتی اگر قصد خرید کتاب نداشته باشید، می‌توانید کتاب مورد علاقه‌تان را از قفسه‌های این کتابخانه که تا سقف بالا رفته‌اند انتخاب کنید بعد روی یکی از مبل‌های راحتی بنشیند و چای بنوشید و کتاب بخوانید و حتی با دوستانتان و کتابفروشی‌های این کتاب فروشی درباره سلایق کتابخوانی تان بحث و گفتگو کنید و یا آلبوم موسیقی مورد علاقه‌تان را گوش کنید.

به گفته وی، نشر «هنوز» از نشرهای نوپا است که سراغ راه‌اندازی کتابفروشی رفته است. تأسیس کتابفروشی به دست ناشران دو هدف دارد؛ هم به معرفی هر چه بهتر کتاب‌های آن نشر کمک می‌کند، هم فروش بی‌واسطه سود بیشتری را نصیب نشر می‌کند. میل به استقلال یکی از دلایلی است که نشرها را به سمت ایجاد کتابفروشی می‌کشاند. البته کتابفروشی «هنوز» ایده‌ای دنباله‌دار است و زنجیره‌ای شدن آن نیز مطرح است.

شهرابی گفت: در این کتابفروشی خبری از وسایل تزئینی و لوازم‌التحریر نیست. این اقلام بخشی از درآمد کتابفروشی‌ها را بر دوش می‌کشد و در برخی کتابفروشی‌ها، کتاب میان آنها گم است. «هنوز» یک کتابفروشی تخصصی ادبیات، علوم انسانی و هنر است. عنوان‌های بخش هنر ما با کتابفروشی‌های همسایه‌مان رقابت می‌کند و تلاش می‌کنیم با مخاطب‌سنجی کیفیت آن را ارتفا بدهیم. اینها در حالی است که ما حساسیت زیادی در انتخاب کتاب برای فروش خواهیم داشت و کتاب‌های چاپ اول بازار را به‌طور مرسوم به نمی‌آوریم.

کتاب فروشی «هنوز» در خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۳۴ قرار دارد و ساعت ۱۹ سه شنبه ششم مردادماه میزبان علاقمندان شرکت در نشست سه شنبه‌های هنوز خواهد بود. کتاب فروشی هنوز همه روزه تا ساعت ۱۱ شب میزبان مخاطبانش است.

ارسال نظرات