رشته‌های شغل آفرین برای دانش‌آموزان

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته‌های آسانسور، طراحی دوخت، تراش و بُرش شیشه صد درصد برای دانش‌آموزان ایجاد کار می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۴۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج سید مصطفی آذرکیش درباره جذب دانش‌آموزان کاردانش به بازار کار، اظهار کرد: برخی از رشته‌ها که متناسب با بازار کار ایجاد شده‌اند، جذب صد درصدی برای دانش‌آموزان به بازار کار را دارند اما این درصد برای دیگر رشته‌ها متنوع است.

وی افزود: رشته‌های آسانسور، جوش آرگون، تراش و بُرش شیشه، طراحی دوخت، گاز CO۲ از رشته‌هایی هستند که دانش‌آموزان صد درصد به بازار کار جذب می‌شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خیلی از این دانش‌آموزان کارآفرین می‌شوند و مهارت و آموزش‌هایی که در هنرستان‌ها فرا می‌گیرند، موجب می‌شود تا صاحب مشاغل خانگی، منطقه‌ای، بومی و ملی شوند.

آذرکیش با بیان اینکه آموزش در هنرستان‌ها برای تربیت کارآفرینی است، اظهار کرد: بسیاری از این دانش‌آموزان کارآفرین می‌شوند و خود به عنوان کارفرما چندین کارگر و کارمند نیز دارند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد دانش‌آموزان در شاخه‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند، بیان کرد: در نشانگرهای ارزشیابی که بهمن ۹۲ توسط شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و ابلاغ شده است، باید تا سال ۹۷ این عدد به ۴۸.۲۶ درصد برسد.

به گفته آذرکیش، اکنون ۲۴ درصد دانش‌آموزان در رشته کاردانش و ۱۷ درصد در رشته فنی‌ و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که باید در سال ۹۷، ۲۸ درصد دانش‌آموزان در رشته کاردانش و ۲۰.۲۶ درصد نیز در رشته فنی و ‌حرفه‌ای تحصیل کنند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین آموزش همراه با تولید را نیز برای تمام واحدهای آموزشی در هنرستان‌ها داریم که ما به دنبال بهبود کیفیت آموزشی به همراه تولید هستیم.

ارسال نظرات