شهر کتاب هم صاحب یک نشریه ماهانه شد

ماهنامه فرهنگی «شهر کتاب» با مدیرمسئولی مدیرعامل موسسه شهر کتاب روی دکه رفت.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۳۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب که مدیرمسئولی نشریه «شهرکتاب» را بر عهده دارد، در سرمقاله شماره نخست آن، این نشریه را فرزند دهه سوم حیات فرهنگی این موسسه معرفی کرده که «می‌خواهتد هماهنگ با ماهیت و دیگر فعالیت‌های ملی و بین‌الملللی شهر کتاب رشد کند و ببالد و به دنبال فراهم کردن زمینه‌ها و لوازم توسعه است».

وی با اعلام اینکه مجله شهر کتاب با بهره‌مندی از فضای مجازی و استفاده از شیوه‌های دسترسی سریع به اطلاعات برگزیده، پردازش اطلاعات ایران و جهان را برای مخاطب تسهیل و تسریع می‌کند، این مجله را آغازی دیگر برای شهر کتاب عنوان کرده است.

در شماره نخست این ماهنامه ادبی و هنری، و در بخش ادبیات آن، چند شروع به یادماندنی در داستان‌های فارسی و غیرفارسی در کنار چند عنوان از شروع‌های افتضاح بعضی داستان‌ها در قالب پرونده‌ای مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

شهر کتاب

در بخش هنر هم شروع مدرنیسم در نقاشی ایران مورد کنکاش قرار گرفته و همچنین به این موضوع پرداخته شده که چرا معماری و شهررسازی امروز هیچ ربطی با هویت‌های فرهنگی پیدا نمی‌کند؟ در قسمت سینما فیلم «دونده دو استقامت» و همچنین کتاب «فیلم اول من» مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش موسیقی این نشریه هم با چند موسیقیدان ایرانی درباره آغاز کاری هنری‌شان گفتگو شده است.

تئاتر و جامعه، بی‌تابعیت‌ها، نگاهی به ترجمه‌های جدید از دانته و داستایوفسکی، شهر و رمضانی که گذشت، گالری، تاریکخانه‌ای به وسعت یک شهر، جانورنامه و پرونده‌ای ویژه درباره غواصان کربلای چهار از دیگر مطالب شماره اول نشریه «شهر کتاب» است که  در ۱۴۴ صفحه با بهای ۹۰۰۰ تومان به روی دکه رفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار