خبرهای داغ:
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تنها شرط صادرات فرآورده های دام، طیور و آبزیان را تأییدیه سازمان دامپزشکی دانست.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۹۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی، مهدی خلج در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در موضوع سلامت غذایی نقش بسیار مهم و اساسی دارد.

وی افزود: ما در کشور مسئولیت های متعددی داریم به طوری که در صادرات محصولات فرآورده های مستقیم و غیرمستقیم صنعت دام، طیور و آبزیان تنها شرط برای صادرات تأییدیه سازمان دامپزشکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: برای این منظور سازمان دامپزشکی از نقطه آغاز تولید تا  زمان صادرات ،فعالیت خود را منطبق با ضوابط بین المللی انجام می دهد در نتیجه تعهدات بین المللی را تضمین کرده است .

وی گفت: در سال 93 تعداد 31 هزار و 120 مجوز برای صادرات داشتیم در نتیجه سال گذشته 800 میلیون دلار ارز آوری برای کشور تحصیل شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: ما در تلاش هستیم تا حمایت از دامداران و فعالان عرصه طیور را داشته باشیم که با توجه به شرایط دولت و محدودیت های مالی به نظر می رسد باید روند فعلی توجه به صادرات را بیش از پیش شکل دهیم و صنعت و دام و طیور را یاری دهیم.

دهکده حیات طبیعت قزوین الگویی برای سایر استان هاست

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نگهداری حیوانات مختلف در دهکده حیات طبیعت قزوین ،نوع توجه و نگهداری از این مرکز را الگویی برای فعالیت های از این دست دانست.

 خلج در بازدید از دهکده حیات طبیعت بیان کرد: ما آمادگی داریم در زمینه ارائه آموزش های لازم به فعالان عرصه نگهداری حیوانات حمایت هایی داشته باشیم به عنوان نمونه به دنبال پرورش علمی شتر هستیم.

وی یادآورشد: در مجموع باید مجموعه هایی این چنین نیز باید به فعالیت خود ادامه دهند و البته در این میان دامپزشکی در این مراکز نیز نظارت خود را دارد تا سلامت مردم به درستی صیانت شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشورعرصه فعالیت دامپزشکی را عرصه خدمت دقیق و علمی دانست و گفت:از حضور و فعالیت بخش خصوصی مسئولیت پذیر حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت کاری در دامپزشکی گسترده است و برای ارائه خدمات نیازمند حضور بخش غیر دولتی هستیم ولی این حضور باید توأم با دقت و کیفیت باشد یعنی ضوابط علمی و فنی رعایت شود.

وی تصریح کرد: عرصه کار در دامپزشکی گسترده و توأم با دقت نظر است و ما از حضور بخش خصوصی در این بخش استقبال می کنیم ولیکن باید این حضور توأم با مسئولیت پذیری باشد.

 به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور،هر کلینیک باید به دانشگاهی تبدیل شود که از آن تحلیل های علمی بیرون می آید.

1002/پ30/ب

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها