رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور مطرح کرد

ایرانیان فردا را این ۱۲ سال همدلی می‌سازد

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور گفت: ایرانیان نسل آینده را ۱۲ سال همدلی که دانش‌آموزان در مدارس با معلمان‌شان دارند می‌سازند و اگر این دانش‌آموزان معلمانی مقتدر، پویا، خلاق، عفیف و محجوب داشته باشند به همین صفات آراسته می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۹۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج غلامعلی افروز، با بیان اینکه اعتقاد من این است حاکمیت به درون خانواده‌ها دسترسی ندارد چرا که خیلی از خانواده‌ها دیگر صداوسیما را نمی‌بینند و ماهواره تماشا می‌کنند، اظهار داشت: این افراط به گونه‌ای است که هیچ جای دنیا اینگونه نیست و اگر برای ماهواره مجوز گرفته شود و هر کانالی را دولت به خانواده‌ها بفروشد بهتر است و این یک راهکار است.

وی اضافه کرد: دلیل این امر این است که الان 2 هزار کانال برای ایرانی‌ها باز است در حالی که برای یک آمریکایی و انگلیسی چنین امکانی وجود ندارد و آنها برای هر کانالی باید پول بدهند.

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی تأکید کرد: حالا که اجازه نداریم وارد خانواده‌ها شویم سوال اینجاست که حاکمیت چگونه می‌تواند نظام ارزشی خود را وارد خانواده‌ها کند که پاسخ این است که این کار در همه جای دنیا از طریق فقط و فقط مدارس انجام می‌شود چرا که مدارس انتقال‌دهنده نظام ارزشی حاکمیت به درون خانواده‌هاست.

افروز گفت: در همه جای دنیا مدارس حتی مدارس غیرانتفاعی در اختیار دولت است، آئین‌نامه استخدام معلم نیز در اختیار دولت است، اما متأسفانه غربی‌ها از حاکمیت استفاده می‌کنند و ما از این حاکمیت استفاده نمی‌کنیم؛ راه آن این است که هر چه معلمان مقتدر، توانا، خوش‌تیپ، خلاق، عفیف و محجوب در کلاس‌ها بچینیم بچه‌ها با این معلمان طی 12 سال همدلی می‌کنند و نظام ارزشی را یاد می‌گیرند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های این مدارس، ترمیم برخی کاستی‌های خانواده است اما وقتی در مدرسه هم چنین معلمانی نیستند، دانش آموز دچار تعارض می‌شود؛ معلم باید افتخار کند که معلم است و دانش‌آموز بعد از مدرسه نباید ببیند که معلم مسافرکشی می‌کند اما متأسفانه این موضوع آنقدر زیاد اتفاق می‌افتد که مجبوریم بگوییم و باید فکری برای آن بکنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار