پورمحمدی:

برخی‌ از زبان دشمنان شرط‌هایی را برای جمهوری اسلامی القا می‌کنند

وزیر دادگستری گفت: در حالی‌که دشمن جسارت نمی‌کند شرط‌های نامعقول برای جمهوری اسلامی ایران بگذارد اما برخی دوست دارند از زبان دشمنان شرط‌های آنچنانی را القا کنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۸۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجةالاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی صبح امروز (یک‌شنبه‌) در مراسم معارفه معاونت‌های مالکیت فکری، امور بین‌الملل و حقوق بشر و معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت دادگستری اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم حق و حقانیت، عدالت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را به دوش می‌کشد و با ظلم، استکبار و انحراف مبارزه می‌کند و رسالت بزرگ خود را دفاع از حقوق انسان‌ها می‌داند. 

وی اضافه کرد: دعای مردم سبب شد تا فرهنگ و دینمان عزت و اعتلای بیشتری یابد و دستاورد هسته‌ای یکی از محصولات ارزشمند این همت والا و صداقت متراکم در جامعه و حق طلبی مردم و برکات الهی است. بی شک آن‌چه که در این گفت‌وگوی بسیار خسته کننده و طولانی حاصل شد و قابل توجه است، هرچه زمان بگذرد زوایای آن مکشوف و بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای بخشی از توانایی خود را نشان دادند و این گفت‌وگو‌ها صرفاً یک گفت‌وگو نبود بلکه جدال حق و باطل است و با جدال احسن، خداوند این توفیقات را نصیب ملت ما کرد.

پورمحمدی به سخنان دیروز سیدحسن نصرالله اشاره کرد و گفت: دیشب سیدحسن نصرالله در دیدار با فارغ‌التحصیلان خانواده‌های ایثارگر لبنانی گفت که این توافق موجب قدرت ما و ذلت دشمن شده است. این حرف‌ها از زبان کسی زده می‌شود که در بطن مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی افزود: وقتی دشمن اعتراف می‌کند که ما توان جنگیدن با ایران را نداریم و ایران متفاوت از عراق و افغانستان است و جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بزرگ فنی و علمی دارد و حتی نمی‌توانیم تحریم‌ها را آنچنان که می‌خواهیم ادامه دهیم بدان معناست که دستاورد بزرگی نصیب ما شده است. اینکه آمریکا می‌گوید گزینه‌ها روی میز است، حرف‌های تکراری است و 30 سال است که این حرف‌ها را می‌زنند و غلط زیادی می‌کنند.

وزیر دادگستری افزود: اینکه می‌گویند ما نمی‌توانیم ملت ایران را تسلیم کنیم و حرف نو و جدیدی است به طور قطع رسیدن به این مقصود سختی‌هایی داشته و هر گلی در اطراف خود خاری دارد. آنچه مسلم است دشمن به راحتی به این توافق تمکین نکرده و در اجرا نیز به راحتی تمکین نخواهد کرد. اینها با ما جنگ و بزرگان ما را ترور کردند و ملت ما را به خاک و خون کشیدند و اینکه بگوییم بعد از این نیز خیانت نخواهند کرد روشن است که امکانپذیر نیست اما همین‌ها در قبال ملت ایران تسلیم شدند و این نکته مهمی است و چرا برخی‌ها آیات روشن الهی و نعمت‌های بزرگ خدا را که در این مملکت ارزانی شده نمی‌بینیم.

پورمحمدی تأکید کرد: مگر قرار است از دشمنی آمریکا کاسته شود. مگر دشمنان کینه توز اسلام و انقلاب اسلامی به راحتی دست از دشمنی برمی‌دارند. خود آمریکایی‌ها عنوان کردند که قدرت نظامی آن‌ها علیه ایران 110 برابر است اما همین قدرت بیش از 110 برابری امروز می‌گوید ما نمی‌توانیم این ملت را تسلیم کنیم.

وی اضافه کرد: همه ما باید آنچه به دست آمده را جدی و بزرگ ببینیم، دشمن جسارت نمی‌کند شرط‌های نامعقول برای ما بگذارد اما برخی دوست دارند به زبان دشمن شرط‌های آنچنانی را القا کنند و می‌گویند فلان مقام گفته است شرط آن‌ها برای توافق هسته‌ای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است. مقاماتی که از زبان آن‌ها چنین شرط‌هایی عنوان شده در ملاقات با رئیس‌جمهور می‌گویند ما کجا این حرف‌ها را زدیم که روزنامه‌های شما این حرف‌ها را می‌نویسند. این مسئله در دستور کار شورای امنیت ملی قرار گرفته تا مشخص شود این خبر از کجا آمده و چه کسی داده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: 35 سال است شیشه عمر رژیم صهیونیستی در دستان ما است و قوصش را نزولی کردیم اما حالا اینکه بگویند فلان شرط گذاشته شده، حرف غلط و نادرستی است. 

پورمحمدی در ادامه سخنان خود به سفر برخی مقامات خارجی به کشورمان طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند چرا برای این مقامات فرش قرمز پهن می‌کنید؟ در جلسه سه روز پیش کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با سه وزیر ایالت متحده از جمله جان کری یکی از سناتورهای باسابقه و موثر کنگره خطاب به آنها گفت که شما ما را ذلیل کردید و هنوز توافق نهایی نشده هیئت‌های مختلف خارجی راهی ایران می‌شوند. دشمن می‌گوید اشتباه کردم و نمی‌خواهم وضعیت قبلی را ادامه بدهم و امروز نیز کسی برای آنها هورا نمی‌کشد. جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط اقتصادی با کشورهای دیگر هیچ محدودیتی نداشت و به آنها می‌گوییم شما خودتان را محدود کردید.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا دشمن از این توافق سوءاستفاده نکند و امتیازاتی که در این توافق کسب کردیم به عمل برسند و در مقابل نیز تلاش کنیم امتیازاتی که دشمن گرفته محقق نشود یا بیش از آنچه که توافق کرده نگیرد.

وزیر دادگستری افزود: همان طور که دولت اعلام کرده تمام توافقات، امسال اثر اقتصادی نخواهد داشت و سال آینده نیز برمبنای اقتصاد مقاومتی و تلاش درونی فعالیت خواهیم کرد. دشمن در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران سنگ انداخته بود و ما سعی کردیم سنگ‌هایش را برداریم و جاده را برای تسریع پیشرفت خودمان هموار کنیم بنابراین باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

ارسال نظرات