یک تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: با صدور قطعنامه2231، دشمن درصدد برچیدن کامل هسته ای ایران است.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۰۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
سید جلال امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص قطعنامه 2231 شورای امنیت بیان داشت: این قطعنامه محصول اظهارات امریکا و تائید صهیونیسم است و دارای ابهامات زیادی است و همه خطوط قرمز امریکا یعنی مفاد توافق لوزان در آن مشهود است و بر اساس آن بازرسان در هر جا ضرورت بدانند می توانند به مباحث هسته ای ما دسترسی داشته باشند و از طرفی تحریم ها هم  بطور تدریجی رفع می شود.

وی پیرامون ابهامات موجود در این قطعنامه اظهار داشت: حفظ زیرساخت تحریم های غیر قانونی و مکانیزم ماشه و قابلیت بازگشت تحریم ها از جمله ابهاماتی است که در این قطعنامه مشهود است.

امینی در ادامه افزود:  به زعم آمریکایی‌ها، جمهوری اسلامی کوچکترین تخلفی از متن اجرایی توافق داشته باشد، آن وقت تمام تحریم‌ها مجددا اعمال خواهند شد و حتی امکان اقدام نظامی هم وجود خواهد داشت.

وی، نادیده گرفتن نهادهای قانونی و ساختارهای حقوقی را از دیگر ابهامات این قطعنامه برشمرد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این قطعنامه در شان ملت ایران نیست تصریح کرد: برخی مقامات کشور ما این قطعنامه را بعنوان یک سند بین المللی تلقی می کنند ولی در واقع این قطعنامه براساس جمع بندی مفاد قطعنامه های گذشته است.

امینی ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی تیم مذاکره کننده گفت: انتقاداتی به این توافق نامه وجود دارد و انتظار ما از مجلس و شورای امنیت ملی این است که کلمه به کلمه آن را بررسی کنند و روال بصورت قانونی پیش رود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با عملی شدن توافقنامه و رفع تحریم ها مشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد، گفت: در صورتیکه امریکا بدعهدی نکند و تحریم ها برداشته شود مشکلات اقتصادی ما بطور کامل رفع نمی شود چرا که 30 درصد مشکلات اقتصادی متاثر از تحریم هاست و 70 درصد دیگر مربوط به مسائل داخلی کشور است و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی بایستی به ظرفیت های داخلی خود توجه داشته باشیم و مقامات ما باید به سمت تقویت تولیدکنندگان داخلی پیش بروند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: همان آقایانی که به اصرار به دنبال گره زدن راه حل مشکلات مردم به تحریم ها بودند امروز پس از توافقنامه می گویند که بنا نیست معجزه ای پیش بیاید و یک شبه همه مشکلات حل شود. چرا باید اینطور با ملت بازی شود؟

امینی با اشاره به اینکه طبق قطعنامه شورای امنیت، برنامه موشکی ایران به مدت 8 سال و برنامه تسلیحاتی متعارف نظامی به مدت 5 سال تحریم است گفت: این تهدیدی است علیه توانمندی نظامی ایران و دشمن درصدد به حداقل رساندن ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و در نهایت برچیدن کامل هسته ای است و مسئولان باید با توجه کردن به تجربه بدعهدی امریکا با عراق، لیبی، هندوستان و کره شمالی هوشیار باشد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها