خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جمع فرهنگیان ارومیه:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: تربیت آینده نسل های به فرهنگ کشور وابسته است و استقلال سیاسی و حاکمیت ملی نیازمند توجه به فرهنگ است.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۰۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمين «سيد محمد عاملي اردبيلي» در جمع فرهنگیان اظهار داشت: ماهواره آثار مخربی بر سبک زندگی جامعه ایرانی دارد که باید با آسیب های آن آشنا شد.

وی با بیان اینکه حذف سنت از فرهنگ ها از برنامه های دشمنان است، تصریح کرد: امروز لیبرالیسیم به دنبال توافق در امور زندگی مردم است که به شدت از سوی دشمنان پیگیری می شود.

امام جمعه اردبيل با اشاره به اینکه معلم باید به کار خود اعتقاد داشته باشد، افزود: تعلیم و تربیت نقش اساسی در زندگی انسان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ادربیلی با بیان اینکه اگر عواطف زیبا را پرورش ندهیم نمی توانیم موفقیت لازم را کسب کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد الفت و مهربانی در جامعه باید توسط افراد جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره آثار موقوفات در جامعه خاطرنشان کرد: واقفان آثار خوبی در جامعه به جا گذاشته اند که موجب الفت و دوستی می شود.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: چاه های نفت، دلار و پول اصل سرمایه نیست و عواطف و احساسات سرشار به عنوان سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می شود.

حجت الاسلام اردبیلی با بیان اینکه اقتدار یعنی اقتدار فرهنگی جامعه گفت: در دنیا بر روی این موضوع برنامه ریزی می شود، چرا که انسان هایی که دارای دیدگاه عالی و قلب پاک باشند جایگاه بالایی دارند.

وی با اشاره به اینکه قلب و مغز شخصیت انسان را می سازد و هنر تربیت و مملکت داری سخت ترین کارها است، تصریح کرد: نوع تربیت معلمان بر شاگردان تاثیرگذار است.

حجت الاسلام اردبیلی با اشاره به اینکه معلم تنظیم کننده ذائقه مردم است، خاطرنشان کرد: معلم دارای جایگاه بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اثر تربیتی معلم بر جامعه بسیار زیاد است چرا که معلم می تواند با تربیت نسل های جامعه آن جامعه را به سوی سعادت و کمال رهنمون سازد.

حجت السلام عاملی با بیان اینکه جنگ امروز، جنگ آداب است؛ اظهار کرد: تربیت دینی بهترین نوع تربیت است و غرب با استفاده از رسانه ها ماهواره ی و مجازی و با ترویج بی بند و باری های اخلاقی، تهاجم فرهنگی را با جدیت دنبال می کند.

وی با بیان اینکه «انقلاب در مفاهیم قدسی» از سوی غرب دنبال می شود؛ گفت: غرب، انسان را خود مالک و خود آیین معرفی می کند و قدسیت را به انسان می دهد.

ارسال نظرات