مهمترین عوامل الهی که در هیچ دوره ای اقامه نشد و در دوره آخرالزمان نقشی استراتژیک در هدایت انسان دارد تحقق اقامه ولایت است.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۹۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹



خبرگزاری بسیج مازندران،  حجه الاسلام والمسلمین تویسرکانی نماینده ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع غدیر سپاه کربلا در جمع  پاسداران و بسیجیان سپاه مازندران با بیان مطلب یاد شده گفت: بی اغراق، مازندران از همه استانها در  دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهترین مدافع بود و این را تاریخ جنگ ثابت کرد،همچنانکه مازندران از لحاظ پرورش علماء نه کم نظیر که بی نظیر است، لشکر 25 کربلا هم از هر نظر،  ویژه  و منحصر به فرد است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج  طولانی شدن عصر غیبت را به دلیل فراهم نشدن الزامات تحقق اقامه ولایت دانست و افزود: عصر حاضر با هیچ عصری  نه با عصر امامان معصوم(ع) و نه با عصر انبیاء الهی و حتی پیامبران مرسل  قابل تطبیق و مقایسه نیست و این از ویژگی عصر آخر الزمان است.

حجه الاسلام تویسرکانی  با نقل حدیثی از امیر المومنین خطاب  به سلمان و ابوذر(ع)، اقامه ولایت را صعب المستصعب خواند و اظهار داشت: همه مشکل بشر در این است که هنوز نتوانسته صعب المستصعب را ذلول کند.

وی با تبیین معنایی این مهم گفت: صعب  یعنی سخت و مستصعب امر سختی است که  آدمی را در برابر آن فشار ها به فرار ترغیب می کند، لذا امر  ولایت پذیری و اقامه ولایت انقدر سخت است که انسان پذیرای آن همه سختی نخواهد بود.

حجه الاسلام تویسرکانی  ،  ملک مقرب، نبی مرسل و عبدی که دارای قلب ممتحن باشد را  در زمره سه گروهی  دانست که می توانند اقامه ولایت کنند و در مورد قلب ممتحن ادامه داد: تقوا وسیله ای برای امتحان قلب است.

وی با  توصیف وقایع  دوره امام علی(ع) از صعب المستصعب دانستن اقامه ولایت در مورد  مالک اشتر و میثم تمار، بازوان راست و چپ امیر المومنین(ع) سخن گفت و افزود: در عصر انقلاب اسلامی که دوره پیش ظهور حضرت حجت(عج) است اکثریت خواص، از جمله برخی علما، دانشگاهیان، بسیجیان و پاسدارانی که مدعی هم بودند نتوانستند اقامه ولایت کنند.

 حجه الاسلام تویسرکانی  شاخصه  و مولفه قلب ممتحن را  شرح داد و بیان داشت: سپاه باید در جهت  تربیت قلب ممتحن ، توسعه ظرفیت ایمان و توسعه سعه وجودی بشر حرکت کند که همان شرح صدری است که در آیات قران آمده و کسی موفق به کسب آن می شود که شرح صدر داشته باشد.

حجه الاسلام تویسرکانی شاخصه شرح صدر را ایمان به وعده های خداوند دانست و اشاره کرد:   دعوت به ایمان، به وعده الهی، به آیات الهی، به وعده نصرت، به یاری ، دعوت به پیروزی و  و دعوت به ایمان وعده خلافت که همان شرح صدر است عزت آفرین است که راه آن صبر است، لیکن در مقابل این امر الهی ، امر شیطانی دعوت به ترس،  دعوت به وحشت، دعوت به سازش، دعوت به تسلیم،  دعوت به ذلت   وخواری قرار دارد.

این مسئول با عنوان اینکه راه عزت  از صبر، مقاومت و پایداری می گذرد گفت:  مسائل توافق یا برجام در مذاکره با امریکای استکبار یک اتمام حجت  بود، حجتی برای خودی و بیگانگان، و در ماجرای مذاکره  هم مقام معظم رهبری  خود صبر پیشه  کردند و مومنین ولایتمدار را هم به صبر دعوت کردند که به فضل الهی و تحقق وعده الهی حق برای همگان  آشکار خواهد شد .

وی آمریکای مستکبر را بی رحم ترین، وحشی ترین و زشت ترین چهره دنیا خواند و از اینکه برخی سعی دارند چهره خشن ، بد و شیطانی  امریکا را بزک کرده و آنرا خوب جلوه دهند انتقاد کرد و اظهار داشت: با چه ملاکی باید با امریکایی رابطه برقرار کرد که همواره خوی جنایتگری ش برای کشتار بالغ بر 300 هزار بیگناه ایرانی چنین میلیون بیگناه عراقی، لبنانی، سوری، بحرینی، یمنی و ... در اقصی نقاط جهان بر همگان اشکار است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج   با اشاره به تاریخ گفت: تجربه نشان داد ملتی که مذاکره می کند بیشتر در معرض تهدیدو تهاجم قرار می گیرد اما برخی خواص نمی خواهند واقعیت تاریخ را درک کنند  و وعده الهی جاری شده از لسان ولایت فقیه در خصوص اینکه تحریم برای کشور اسلامی ایران نعمت شد را نپذیرفتند و اذعان می دارند ؛ تحریم حتی در آب خوردن ما هم تاثیر گذار است!

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج،  مذاکره با امریکا را صعب مستصعب دانست و یاد آور شد:  اگر کسی بگوید مشکل  ما با امریکا حل می شود به والله قسم یاد می کنم که این افراد ضدیت با قرآن دارند مگر آنکه امریکای ظالم و مستکبر عملا تغییر رفتار دهد و از خوی استکباری و ظالمانه و حمایتگرانه مستکبری خود  دست بردارد و راه خدایی برگزیند! و در غیر اینصورت امر الهی است که هیچ مومن، مسلمان، مظلوم و آزاده ای حق سازش و رابطه با استکبار و ظالمی را ندارد.

مسئول  اول نمایندگی ولی فقیه سازمان بزرگ و مردمی بسیج مستضعفین جهان حل شدن مشکل  ما مظلومین و مومنین   با امریکا را تنها در میدان جنگ و شهادت دانست و عنوان کرد:   گرچه خیلی ها از وعده الهی هراسانند و خوششان نمی آید اما راه مبارزه با استکبار  هنوز هم باز است و بر اساس وعده قران کریم در این مسیر باید  تحت امر جانشین خدا(ولی فقیه) ثابت قدم بود و متعاقب ان یا کشته(شهید) شد و یا  دشمنان را کشت.

وی قران را کتاب انقلاب اسلامی خواند و اظهارداشت:   ما اهل قرانیم و براساس ان هم برای تحقق اقامه ولایت شرح صدر را طلب داریم و سوخت رهروان راه ولایت صبوری و داشتن دل شرح است که ان از ایمان  به وعده الهی تولید می شود و قطعا هر ملتی  دست از تبعیت ولایت خدا بکشد ذلیل خواهد شد و   در تبعیت ولی خدا عزت و آرامش می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها