خبرهای داغ:
بسیجیان حوزه مقاومت مالک اشتر مود با دستان خالی به کمک محرومین شتافتند تا اقتصاد مقاوتی را برای مسئولین به بهترین شکل معنا کنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۴۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عبارت "مومن در هیچ چارچوبی نمی گنجد" را مصداقی دیگر پیدا شده است. این بار در خراسان جنوبی، شهرستان سربیشه بخش مود، حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر، مکانی است که بسیجیانش دست به ابتکاری جالب و غافلگیرکننده زده اند.

یک کارآفرین بسیجی از اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی می گوید که در محرومترین نقطه استان خراسان جنوبی توانسته است برای افراد درآمدزایی کند.

با باقر نوفرستی برادر شهید و فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر مود برای مصاحبه درباره فعالیت های جهادی در حوزه مقاومتش تماس گرفتیم؛ اما او ترجیح داد از اقتصاد مقاومتی و ابتکار عمل متهورانه رفقای بسیجی اش شروع کند که 10ماهیمی شود در محوطه حوزه مقاومت بسیج عملیاتی شده است.

نوفرستی اظهار کرد: 10ماه پیش بود که با شورای حوزه جلسه ای درباره اقتصاد مقاومتی تشکیل دادیم و همه بچه ها متفق القول گفتند با حرف زدن و شعار دادن نمی توان مردم را پای کار تولید و اقتصاد مقاومتی آورد، باید خودمان دست بکار و وارد عمل شویم.

با پس انداز بسیجیان و در فضای حوزه بسیج دست به کار تولیدی زدیم

وی ادامه داد: در این نشست پیشنهاد شد که هرکس هر مقدار می تواند پول بگذارد برای آغاز کار تولید و تعدادی هم مامور شدند که جهت پیداکردن عرصه های مناسب تولیدی مطالعه کنند.

کارآفرین بسیجی با بیان اینکه در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کار اقتصاد مقاومتی را با پرورش شترمرغ شروع کنیم، افزود: حوزه مقاومت ما وسعت زیادی دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم بخشی از آن را نرده کشی کنیم و در آن شترمرغ پرورش دهیم.

وی عنوان کرد: در ابتدای کار شروع به خرید 7 شترمرغ کردیم. خیلی خوشحالم که بعد از گذشت 10 ماه امروز 10 واحد پرورش شترمرغ در بخش مود راه اندازی شده است در حالی که هرگز در این منطقه پرورش شترمرغ مطرح نبوده است.

ایده بسیجیان حوزه مالک اشتر پیر و جوان را مشتاق کرده است

نوفرستی اظهار کرد: در حال حاضر حتی پیرمردهای مود هم به حوزه مقاومت مراجعه می کنند و خواهان آموزش چگونگی پرورش شترمرغ هستند. از آن ها می پرسم مگر شما هم می خواهید پرورش شترمرغ راه بیندازید که در جواب می گویند مگر اشکالی دارد.

وی ادامه داد: اصلا اشکالی ندارد در واقع پرورش شترمرغ توسط ریش سفیدهای مود عجیب تر از پرورش شترمرغ در حوزه مقاومت بسیج توسط بسیجی ها که نیست.

این مبتکر بسیجی با بیان اینکه بهره برداری بسیجیان حوزه مالک اشتر از فضای بلا استفاده حوزه شان به همین جا ختم نمی شود گفت: بعد از اینکه کار پرورش شترمرغ روی روال افتاد؛ در بخش دیگری از حوزه مقاومت یک گلخانه راه انداختیم.

نوفرستی افزود: در ابتدا با کاشت نشاء درختان شروع کردیم و سپس به تولید پسته، خیار و گوجه فرنگی رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه مان هم اکنون به سود دهی رسیده است و در بخش دیگری از حوزه هم که بلا استفاده بود با همت بسیجی ها یک اتاق ساختیم برای پرورش بلدرچین و به زودی پرورش بلدرچین را کلید می زنیم.

از هیچ گونه تسهیلات بسیج سازندگی کمک نگرفتیم

فرمانده حوزه مالک اشتر مود گفت: بسیج سازندگی چند سال است که در عرصه اقتصاد مقاومتی ماموریت های زیادی برای خود تعریف کرده و از فعالان عرصه های تولیدی مرتبط با امنیت غذایی مثل ماهی قزل آلا، بلدرچین، قارچ، ورمی کمپوست، مرغ،شترمرغ، انواع دام و زنبور عسل با پرداخت وام و ارائه مشاوره های کارشناسی و علمی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه به همت بسیج سازندگی تا به امروز چندین هزار واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: واحد تولیدی بسیجیان حوزه مقاومت مالک اشتر بدون دریافت هیچ وامی و صرفا با مشارکت بسیجیان راه اندازی شده است.

سرمایه گذاری و اشتغال زایی با هدف کمک به محرومین انجام شد

نوفرستی ادامه داد: حوزه مقاومت بودجه بسیار محدود و ناچیزی دارد به همین علت از همان ابتدا با بسیجیان قرار گذاشتیم که وقتی پروژه ها به سود دهی رسید؛ اصل پولشان را پس دهیم و از آن به بعد همه عواید کار تولیدی به فعالیت های محرومیت زدایی حوزه مقاومت اختصاص یابد.

وی در پاسخ به اینکه مگر چه اشکالی دارد سرمایه گذاران اولیه در سود تولیدات سهیم باشند گفت: اشکالی ندارد اما قرار بچه ها از ابتدا بر این بود که وقتی کار به نتیجه رسید عواید آن صرف فعالیت های حوزه شود و همین کار را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: نمی دانیم اقدام بسیجیان حوزه در استفاده از محوطه بلا استفاده حوزه شان چه اندازه قابلیت تعمیم دارد اما مهمتر از آن عزم آن ها برای تولید و کمک به اقتصاد ملی در حد توانشان است آن گونه که ریسک استفاده از فضای حوزه شان را به جان خریده و البته موفق شده اند رضایت و تمجید فرماندهان استانی شان را جلب کنند و در منطقه شان جریان ساز باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها