خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در گفتگو با بسیج:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز گفت:فضای فکری بسته وتک صدایی در دانشگاه آزاد شیراز مانع پویایی وحرکت دانشجویان انقلابی می شود.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۲۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، وحید زارع، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز در گقتگو با خبرنگار ما ، با اشاره به کرسی های برگزار شده در سال گذشته، گفت: حدود ۸الی۱۰ کرسی در دانشگاه آزاد توسط بسیج دانشجویی با موضوعاتی نظیر مسائل روز کشور، جوانان وصنفی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم درک صحیح از آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد برای بر گزاری کرسی ها به سختی مجوز می دهند، خاطر نشان کرد: فضای فکری بسته در دانشگاه اجازه حرکت وپویای برای برگزاری برنامه های مختلف داده نمی شود.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد شیراز با اشاره به تشکل هایی که با اسم آزاد اندیشی در دانشگاه تشکیل شده است، بیان داشت: این تشکل ها بیشتر در راستای اهداف دانشگاه است وبه افرادی که همسو با دانشگاه نباشد اجازه فعالیت نمی دهند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با دید بلندی به فضای آزاد اندیشی نگاه می کنند، تصریح کرد: هرچند بسیج دانشگاه در راستای تبیین درست آزاد اندیشی در دانشگاه تلاش های زیادی کرده است اما متاسفانه موفق نبوده واین فضای بسته در شهرستان ها به مراتب بدتراست.

زارع در ادمه بیان داشت: ایراداتی به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد وارد است چرا که در این راستا فعالیت چندانی انجام نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه آزاد اندیشی به طور صحیح در کشور شکل نگرفته است، افزود: متاسفانه آزاد اندیشی در کشور ما تحت تاثیر فضای رسانه ای قرار دارد وحتی احزاب های مختلف هم بر مبنای شخص شکل می گیرد.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد شیراز با بیان اینکه دانشجو موذن جامعه است، خاطر نشان کرد: متاسفانه اساتید با تفکرات غربی دانشجویان را به سمت افکار غرب گرایی سوق می دهند.
وی با اشاره به اهداف بسیج دانشگاه در سال جدید در راستای کرسی های آزاد اندیشی، تصریح کرد: در

سال جدید تلاش خود را خواهیم کرد که طبق اولویت های بسیج حساسیت فضای دانشگاهی را نسبت به جامعه بالا ببریم بدون اینکه جهت گیری صورت بگیرد.

زارع در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه یک سری زیر ساخت هایی ایجاد می کند که فضای دانشگاه تک صدایی شود در صورتی که این دانشگاه مطلوب در جمهوری اسلامی نیست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها