خبرهای داغ:
شاه امیریان
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس:
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس با اشاره به نظام جامع تربیت نیروی بسیج دانشجویی گفت: وظیفه ما تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی است و اگر بند بند این تعلیم‌ها و تربیت‌ها را اجرا نکنیم، قطعا کادر طراز انقلاب نخواهیم شد.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۲۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت الاسلام احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر استان فارس در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس که برای دومین دوره طرح راهبری «خط امام» استانی به قم سفر کرده اند، با اشاره به این که آموزش یعنی افزایش معلومات و علم آموزی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای تربیت نسل مسلمان سراغ افزایش معلومات دینی رفتیم و در همین رابطه در دانشگاه ها چند واحد دروس اخلاقی و دینی ارائه می شود که با هدف تربیت نیروی مسلمان در دانشگاه اسلامی این دروس ارائه می شود.

وی ادامه داد: اما اکنون در پایان ترم ها، کسانی که بی اخلاق تر در دانشگاه ها هستند، نمره اخلاق را بالاتر می گیرند و این نشان می دهد که علم آموزی با تربیت فرق می کند.

رضایی افزود: نسل امروز، نسلی بیگانه با تربیت اسلامی و دینی است. یک جامعه آرمانی را ما در گذشته از لحاظ تئوریک و عملی داشته ایم منتها امروز کسانی که دارند عمل می کنند نه تئریک دارند و نه مبانی عملی دارند و ما باید تعهد، وجدان کاری، نظم و انظباط را در کشور های جنوب شرقی ببینیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فجر فارس تصریح کرد: امروز آموزش را به جای تربیت به خورد ما می دهند و متاسفانه جای این دور را بد جور عوض کرده ایم. تربیت یعنی این که ما کسی یا چیزی را پرورش دهیم، نگه داری کنیم، مراقبت کنیم و موانع را دور کنیم تا رشد کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران می فرماید ما پیامبر را از جنس و بین خودتان برگزیدیم و تربیت کردیم، گفت: علم تنها فایده ای ندارد و بلکه گاهی برای جامعه ضرر نیز دارد. امروز ما در جامعه تزکیه را بوسیده ایم و کنار گذاشته ایم و آموزش و تربیت را محل گرفته ایم و این یک خطر و مشکل در سیستم تعلیم و تربیت ما است.

رضایی در پایان صحبت های خود با اشاره به نظام جامع تربیت نیرو بسیج دانشجویی بیان داشت: وظیفه ما تربیت کادر طراز انقلاب اسلامی است و اگر بندبند این تعلیم ها و تربیت ها را اجرا نکنیم، قطعا کادر طراز انقلاب نخواهیم شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها