علی اشرف خانلری
مسئول سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:
خبرگزاری بسیج: مسئول سازندگی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار به منظور اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستاها خبرداد.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۰۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

140 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی جوانان مناطق محروم اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ عبدالله اصغری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: وام های 5 تا 30 میلیون تومانی در اختیار روستائیان و جوانان مناطق محروم قرار می گیرد و بازپرداخت این وام ها تا به بار نشستن محصول و تولیدات از ماه هفتم آغاز می شود. وی گفت: به 1000 عنوان در صنایع کشاورزی و100 عنوان در عرصه صنایع تبدیلی وام پرداخت می شود که در همین راستا شرکت هایی برای فروش دستگاه های بسته بندی، آموزش و خدمات پس از فروش به متقاضیان معرفی خواهد شد.

وی، ایجاد 150 استخر پرورش ماهی، تولید قارچ، ایجاد گلخانه، پرورش ماکیان، پرورش دام های سبک و سنگین و ... را جزو برنامه های امسال اردوهای جهادی سپاه استان است اعلام کرد و افزود: ساماندهی ضایعات کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت محصولات با ایجاد صنایع تبدیلی، پودر سازی، خشک کنی و بسته بندی محصولات در دستور کار قرار گرفته است که از ابتدای امسال کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند شناسایی شده و به آنان وام پرداخت می شود. اصغری افزود: هر دوره 3000 نفر به اردوهای جهادی 7 روزه مناطق هدف استان تهران اعزام می شوند که در مجموع 21 هزار نفر در عرصه های فرهنگی، پزشکی و عمرانی فعالیت می کنند.

اصغری گفت: در سه ماهه دوم سال نمایشگاهی از شغل های ایجاد شده و محصولات شهرستان ها برپا می شود و شرکت نگار نصر ماموریت دارد در فضای مجازی و با هماهنگی با شهرداری ها و سایر نهادها و ارگان ها زمینه فروش محصولات را فراهم نماید.

 وی افزود: اردوهای جهادی بسیج با عنوان اردوهای 10-12 روزه معروف است که دو نوبت در سال در ایام نوروز و تابستان برگزار می شود و با توجه به اوقات فراغت   دانشجویان و دانش آموزان، بسیج محلات و طلاب در ایام تابستان به منظور انجام ماموریت های فرهنگی و عمرانی به مناطق کم برخوردار استان تهران و شهرستان های محروم  کشور اعزام می شوند.

وی خاطر نشان کرد که در طرح هجرت از اردوهای جهادی مشترک با آموزش و پرورش به منظور زیبا سازی و مرمت مدارس استفاده می شود.

ارسال نظرات