خبرهای داغ:
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:
معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال گذشته درآمد مخابراتی معادل 20 هزار میلیارد تومان بود که یک سوم میانگین جهانی است.
کد خبر: ۸۵۴۵۵۸۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرتضی براری امروز در نشست با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان همدان، با بیان اینکه در سال‌جاری بهترین زیرساخت‌ها در استان ایجاد شد، اظهار کرد: سال گذشته 168 میلیارد تومان برای زیرساخت سرمایه‌گذاری شد.

وی عنوان کرد: هدف عمده ما توسعه اشتغال، کسب ثروت، توسعه تولید محتوا و خدمات الکترونیک بوده و برنامه این است که تا پایان برنامه ششم توسعه 20 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کنیم وباید بتوانیم از زیرساخت‌های موجود استفاده حداکثری داشته باشیم.

براری با بیان اینکه در حال حاضر رتبه فعلی همدان 14 است، گفت: با توجه به زیرساخت‌های خوب این استان باید این رتبه ارتقا یابد و اشتغال نیز ایجاد شود.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش ما این است که به علت زیرساخت‌های خوب همدان، این استان را به هاب منطقه ملی یابین‌الملل تبدیل کنیم که بخش خصوصی باید در این زمینه همکاری کند.

وی اولویت‌های توسعه اشتغال را توانمندسازی نیروی انسانی، تولید محتوا و توسعه خدمات الکترونیک برشمرد و افزود: ما آمادگی لازم برای رسیدن به این اهداف را داریم که در بعضی از استان‌ها موفق به شتاب‌دهی فناوری شدیم.

براری با اشاره به درآمد مخابرات در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته درآمد مخابراتی معادل 20 هزار میلیارد تومان بود که یک سوم میانگین جهانی است و باید به 10 میلیارد دلار برسد که این نشان می‌دهد ما نتوانستیم از این بخش به خوبی کسب ثروت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4 میلیون و 500 هزار نفر دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند اظهار کرد: 10 درصد دانشجویان کشور در رشته آی.تی مشغول به تحصیل هستندبه طوریکهرتبه‌های بالای کنکور را به خود اختصاص داده‌اند.

براری در پایان با تاکید بر وام‌دهی به شرکت‌های دانش بنیان گفت: ما آمادگی لازم را برای واگذاری وام به شرکت‌های دانش بنیان داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات