خبرهای داغ:
از سال 93 تاکنون صورت گرفته است

161 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در حوزه زیرساخت‎های ارتباطی استان همدان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از ابتدای سال 93 تاکنون 161 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در حوزه زیرساخت‎های ارتباطی استان همدان صورت گرفته است، گفت: 106 میلیارد تومان از این میزان امروز در قالب 20 پروژه به بهره‎برداری می‎رسد.
کد خبر: ۸۵۴۵۵۷۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه امروز 20 پروژه در استان همدان به بهره‌برداری میرسد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد استان همدان در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر ارتباطی در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد، افزود: استان همدان موقعیتی مهمی در منطقه داشته و باید خدمات متناسب با این وضعیت نیز ارائه شود.

واعظی تصریح کرد: این موضوع که ایران دارای شهروندان درجه یک، 2 و 3 است، درست نبوده و اعتقاد داریم که تمامی ملت ایران با هر تفکر در هر نقطه ‌ای از کشور شایسته خدمات مطلوب هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در دولت گذشته در زمینه زیرساختهای ارتباطی کشور بی‌توجهی شده بود از این رو برنامه بزرگی برای توسعه پیشبینی شده که باید برنامهای جهشی برای حل مشکلات در این حوزه باشد.

وی با اعلام اینکه دولت تدبیر و امید دولت کار و تلاش است، تاکید کرد: نمیخواهیم وقت و توان دولت صرف مسائل حاشیه‌ای شود بلکه دولت به دنبال حل مسائل داخلی و خارجی با تدبیر و برنامهریزی مناسب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه توسعه زیرساختهای ارتباطی استان همدان یکی از مهمترین امور در وزارت‌خانه است، تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد از روستاهای استان همدان دارای ارتباط تلفنی بوده و مابقی نیز به سبب جمعیت پایین به مرور در حال ایجاد ارتباط تلفنی هستند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته اینترنت پرسرعت به 8 هزار روستاهای کشور ارائه شد، بیان کرد: امسال به دنبال این هستیم تا اینترنت پرسرعت را برای 25 هزار روستای کشور ارائه دهیم که استان همدان نیز سهم مناسبی از این تعداد دارد.

واعظی تاکید کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون 161 میلیارد تومان سرمایهگذاری در حوزه زیرساختهای ارتباطی استان همدان صورت گرفته است که 106 میلیارد تومان از این میزان امروز در قالب 20 پروژه به بهرهبرداری میرسد.

وی با بیان اینکه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاوتی بین بخش دولتی و خصوصی وجود ندارد، عنوان کرد: در وزارتخانه به دنبال این هستیم تا تصدیگری دولتی را کاهش داده و دولت تنها وظیفه ایجاد زیرساختهای موردنیاز بخش خصوصی را برعهده داشته باشد.

واعظی با اشاره به اینکه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نباید به آنچه که تاکنون اتفاق افتاده راضی باشند، اظهار داشت: اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در برخی از مناطق شهر همدان دکلهای bts نصب کرده‌اند که این کافی نبوده و باید در تمامی شهرستان‌های استان همدان این دکلها نصب شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات