معاون وزارت ورزش و جوانان گفت:‌ بیمه مشاوره ازدواج موضوعی پیچیده است و نیاز به سازوکار دارد البته ما می‌توانیم از طریق دفتر ازدواج معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جونان این موضوع را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۷۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا رستمی در نشست خبری که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: گفت‌وگوی ملی جوانان قرار است در شهرهای کوچک، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ و به صورت ملی مطرح شود و از تابستان سال جاری تا پایان امسال ادامه می‌یابد.

وی افزود: توسعه مشارکت جوانان در فضای مجازی مدنظر بوده و قرار است هر ماه کمپین اختصاصی را در فضای مجازی با مشارکت جوانان برگزار کنیم. نخستین کمپین در مرداد برگزار شده و این کمپین‌ها متناسب با نیازهای جوانان است همچنین شبکه اجتماعی مجازی زنان راه‌اندازی می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص مشارکت معاونت ساماندهی امور جوانان در زمینه همسان گزینی تا همسری عنوان کرد: نیازی نیست این مسئله را ادامه دهیم چون این کار الگویی بوده و انجام شده است و قرار است سازمان تبلیغات اسلامی آن را اجرایی کند.

وی درباره جدایی حوزه جوانان از ورزش گفت: پیشنهاد تفکیک این دو حوزه داده شده و در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح شده است که منتظر اعلام نتیجه هیئت دولت هستیم؛ البته به علت انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی می‌کنیم که تصویب تفکیک حوزه جوانان از ورزش در مجلس کنونی محقق نشود.

رستمی درباره اقدامات انجام شده درخصوص ماده 41 برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: پیش‌نویس این موضوع به کمیسیون اجتماعی دولت رفته است و پس از آن باید به مجلس برود. در این شرایط قصد داریم به جای آن‌که به تکالیف اختصاصی دستگاه‌ها بپردازیم به تکالیف عمومی دولت در حوزه جوانان بپردازیم تا ارزش افزوده جدید به وجود آید.در سه حوزه اشتغال و اقتصادی، اجتماعی و خانواده، فرهنگی و فراغت، تکالیف دستگاه‌ها متناسب با مسئولیت‌های آنان در لایحه جدید طراحی شده است و امیدواریم تا قبل از پایان این دوره مجلس به تصویب برسد.

وی درباره اقدامات معاونت ساماندهی امور جوانان در حوزه‌هایی مانند اعتیاد تصریح کرد: متاسفانه از این موضوع که چه زمینه‌هایی منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و توسعه آن می‌شود،‌غفلت شده است، باید این مسائل را شناسایی کنیم همچنین بسیاری از جوانان کشور سالم زندگی می‌کنند که درصورت بی توجهی ممکن است گرفتار آسیب‌های اجتماعی شوند.

رستمی درباره تشکیل بانک اطلاعاتی گفت: به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشده است و ما نمی‌دانیم جوانان ایرانی کجا هستند ، چه می‌کنند و اطلاعی از علایق و مصارف سیاسی آنها نداریم. البته ما برای رفع این نقصان دو اقدام انجام داده‌ایم که یکی از آنها "طرح ملی مطالعاتی مصرف جوانان" است که این طرح را در سال جاری آغاز می‌کنیم و تا پایان امسال به پایان نمی‌رسد.

وی در پاسخ به سوال  مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای اینکه مشاوره‌های ازدواج تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، دارید؟‌افزود:‌این موضوع پیچیده است و نیاز به سازوکار دارد. می‌توانیم از طریق دفتر ازدواج معاونت امور ساماندهی وزارت ورزش و جونان این موضوع را پیگیری کنیم چرا که این موضوع مهم و خوب است. شما بعداً می‌توانید این موضوع را از دفتر ازدواج پیگیری کنید و ما نیز آن را پیگیری خواهیم کرد.

رستمی در پاسخ به این پرسش درخصوص افزایش وام ازداوج گفت:‌وام 3.5 میلیون تومانی واقعاً کفاف جوانان را نمی‌دهد. در برخی از شهرستان‌ها ممکن است کافی باشد ولی برای تهران خیر؛ قصد ما افزایش وام ازدواج نیست بلکه قصد داریم وام ازدواج را به شکل کلی که مبلغ آن بسیار می‌شود در جهت توسعه اقتصادی و تسهیلات ازدواج جوانان به کار بگیریم که این در مرحله بررسی کارشناسی است.

ارسال نظرات