وزیر دادگستری در راستای تشکیلات و ساختار اداری جدید این وزارتخانه، معاونین حقوقی و مالکیت فکری، بین الملل و حقوق بشر و معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع انسانی را منصوب کرد.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۶۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در تشکیلات جدید وزارت دادگستری، معاونت هماهنگی امور بین قوا که مسئولیت آن را رییس‌الساداتی بر عهده داشت، حذف و معاونت حقوقی و مالکیت فکری تشکیل شده است. مسئولیت این معاونت را از این پس عبدالعلی میرکوهی معاون فعلی حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری بر عهده خواهد داشت. یکی از اداره‌های اصلی در معاونت سابق هماهنگی امور بین قوا، اداره کل ارتباط با قوه‌قضاییه بود که بیشتر مسایل مربوط به انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها توسط این اداره انجام می‌شد. با تشکیلات جدید، هر چند این وظیفه از بین نمی‌رود اما دیگر اداره‌ای تحت این نام وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، از دیگر معاونت‌های تشکیلات جدید، معاونت امور بین‌الملل و حقوق بشر است. یاوری قائم مقام وزیر دادگستری پیشتر درباره تشکیل این معاونت به خبرنگار تسنیم گفته بود: در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق شهروندی نیز از گذشته واحد سازمانی داشتیم ولی در چارت جدید، سطح‌ سازمانی این حوزه‌ها را ارتقا دادیم تا در آن عرصه خدمات تعریف شده، مطلوب‌تر و قابل مطالبه‌تر از ناحیه مردم داشته باشیم. بر این اساس معاونت حقوق بشر و بین‌الملل را ایجاد کردیم.

همچنین در مراسم فردا(یکشنبه) معاون جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی معرفی می‌شود. مسئولیت این معاونت را پیش از این غلامرضا سعیدی بر عهده داشت. معاون جدید از بازنشسته‌های آموزش و پرورش است.

بر اساس این گزارش، مراسم معارفه معاونان جدید  وزارت دادگستری، ساعت هشت و 15 دقیقه صبح فردا (یکشنبه) با حضور حجت‌الاسلام پورمحمدی در محل ساختمان این وزارتخانه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات