خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان دوره راهبردی «خط امام» استان فارس:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: امروز ما در تشکل های دانشجویی به یک انقلاب اخلاقی نیاز داریم.
کد خبر: ۸۵۴۵۳۲۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، دکتر داوود گودرزی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در جمع ۴۰۰ نفر از دانش پژوهان شرکت کننده در دومین دوره راهبردی «خط امام» استان فارس که به همت بسیج دانشجویی این استان در حال برگزاری است، با بیان این که باید در مقابل عمر، جوان و دوران مسئولیتی خود پاسخ گو باشید، گفت: نعمت بسیج دانشجویی امروز در اختیار شما است و باید از این فرصت استفاده کنید و الا باید در آن دنیا پاسخ گو این گذشتن عمر خود باشید.

وی افزود: باید فضای کار را یک مقدار جدی بگیریم و حتما برنامه ها با شور و نشاط برگزار شود و در کنار شور و نشاط به مسائل جدی نگاه کنید.

گودرزی در بخش دیگر صحبت های خود با بیان این که باید ۴ گام برای عملیاتی برنامه ریزی کردن در بسیج دانشجویی برداریم، افزود: بسیجیان دانشجو باید نگرش ها و باور های خود را نسبت به انقلاب و ولی فقیه تغییر دهند چراکه امروز اگر نگرش درستی نداشته باشیم، رفتار مناسبی در مقابل اتفاقات پیرامونی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به این که ما قائل به این هستیم که ولی فقیه نائب امام زمان (عج) است، ادامه داد: اطاعت و تبعیت از ولی فقیه واجب است؛ من و شما که بسیجی هستیم، ایشان هم امام ما و فرمانده ما است و فرمایشات حضرت آقا توسط ما باید عملی شود و روی زمین نماند.

وی با بیان این که متاسفانه فرهنگ "به من چه" در ما غالب شده است، بیان کرد: امروز همه دایه این را داریم که «وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد» اما غافل از این هستیم که حضرت آقا فرمان جهاد اقتصادی داده است ولی چه کار کردیم؟

گودرزی به فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اشاره کرد و گفت: امام در پیام خود نفرمود که نیرو های مسلح یا رئیس جمهور، بلکه تشکیل حکومت جهانی اسلامی را به فرزندان بسیجی خود ابلاغ کردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: جنبش دانشجویی و بسیج دانشجویی می تواند از ظرفیت افکار عمومی استفاده کنند؛ وظیفه جنبش دانشجویی روشنگری و فهماندن موضوعات به جامع است و راه حل رسیدن به این مهم فهمیدن مسئله و فهماندن آن به جامعه است.

وی با بیان این که اگر کسی فکر می کند که در سال ۵۷ انقلاب تمام شد و سر سفره آماده نشسته ایم، یک نگاه غلط است، اضافه کرد: سال ۵۷ آغاز یک انقلاب است و انقلاب اسلامی یک انقلاب تدریجی بود.آیا کمبود های انقلاب را باید گردن شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگر بزرگان را بگیریم یا این که خودمان شروع به مطالبه گری از استاندار، فرماندار، رئیس جمهور و دیگر مسئولین بکنیم؟؟

گودرزی گام دوم برنامه عملیاتی را رویش معنوی و اخلاق اسلامی دانست و بیان کرد: در رفتار و گفتار باید نشانه های اخلاق اسلامی و معنوی را داشته باشیم. ترک گناه و انجام واجبات که در مرحله اول خواندن نماز است و انس با قرآن زمینه رشد اخلاقی و معنوی است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان این که دروغ، تهمت، غیبت و سوظن در برخی سایت ها و جریان اصولگرایی خلاف رشد اخلاقی و معنوی است، افزود: امروز وضع فرهنگی دانشگاه ها با توجه به تلاش های ما بد تر شده است اما دلیل این مهم، دعواهای الکی ما با همدیگر است. امروز ما در تشکل های دانشجویی به یک انقلاب اخلاقی نیاز داریم. حضرت آقا فرمودند اگر می خواهید دانشگاه را فتح کنید باید با اخلاق باشید.اگر دانشجوی بسیجی با اخلاق باشد، دانشجویان به او جذب می شوند.

وی با اشاره به این که در گام سوم ما باید رشد همه جانبه داشته باشیم، گفت: دانشجوی بسیجی باید از در همه ابعاد رشد کند و معنویت و اخلاق، معرفت و اندیشه، بصیرت، مهارت، عقلانیت و اندیشه، جسم سالم شش بعد رشد همه جانبه نیروی بسیجی دانشجو است.

گودرزی برای رسیدن به اهداف را راهی جز مطالع عنوان نکرد و مطالعه را تنها راه رسیدن به رشد همه جانبه دانست.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان این که همه گام ها تا کنون فردی بوده است و گام نهایی نگاه تشکیلاتی است، بیان داشت: باید به دو موضوع این که «تصمیم اصلاح خود از همان زمان شروع کنیم» و «روی کاغذ برنامه عملیاتی داشته باشیم» تا بتوانیم رشد خود را از همین امروز شروع کنیم.

وی ادامه داد: در گام چهارم ما وظیفه داریم که تشکیلات بسیج دانشجویی را ارتقا دهیم و این تشکل را به بازوی توانمند حضرت آقا تبدیل کنیم و این با کمک شما قابل تصور است.

گودرزی در بخش پایانی صحبت های خود به روحیه کار جمعی، فهم چرایی بسیج دانشجویی، برنامه ریزی در بسیج دانشجویی با توجه به اقتضائات روز اشاره کرد و گفت: نگاه به تشکیل بسیج دانشجو یک نگاه کاملا استراتژیک و راهبردی بود. امروز مقابله با دشمن که برای ضربه زدن به انقلاب از بستر دانشکاه ها استفاده می کند و تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی از وظایف بسیج دانشجویی است که نشان از نگاه راهبردی و استراتژیک به تشکیل این تشکل است.

در ادامه این برنامه حجت السلام حسن پور، معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور با بیان این که اساسی ترین کار جمهوری اسلامی انسان سازی است، افزود: در مقدمه عملیاتی، به عنوان اساسی ترین اقدام یک انقلاب انسان سازی است که اگر انسان سالم تربیت شد، می توانیم بگوییم اهداف انقلاب محقق شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به تمدن اسلامی برسیم، باید انسان سازی کنیم؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی گام های رسیدن به تمدن اسلامی است که امروز ما در مرحله دولت اسلامی هستیم.

حسن پور اضافه کرد: تمدن اسلامی شامل به رکن انسان سازی و تولید فکر است که باید انسانی باشد تا بتواند این تفکرات و اندیشه ها را به مرحله اجرا برساند؛ پس انسان سازی مرحله مهمی است که اگر بخواهیم به هدف جمهوری اسلامی برسیم باید انسان سازی کنیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور در پایان به اصول تربیت نیرو، آفات و مشکلات بسیج دانشجویی، ایمان و تقوا، حلقه های صالحین و جذب نیرو صحبت هایی را ایراد و به سوالات دانشجویان نیز پاسخ داد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها