خبرهای داغ:
مسوول واحد اردویی و گردشگری سپاه شهرستان مهاباد گفت: امسال بیش از 100 هزار زائر در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بازدید می کنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۳۱۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ جبرئیل عارف نیا در نشست ستاد هماهنگی کاروان راهیان نور مهاباد که با حضور جمعی از مسوولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان برگزار شد، افزود: اعزام کاروان های راهیان نور به مهاباد از 10 مرداد ماه جاری شروع و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی تعداد زائران کاروان های راهیان نور ورودی به آذربایجان غربی در سال جاری اضافه کرد: این کاروان ها از استان های مختلف کشور به شهرستان مهاباد اعزام شده و پس از توقف یک روزه و بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای شاخص مهاباد ، به شهرستان های سردشت و پیرانشهر سفر می کنند.

سرهنگ عارف نیا گفت: بازدید از یادمان شهید خلبان خالد حیدری ، محل شهادت سردار امینی و محل کار شهید محمد کاوه ، بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری این شهرستان و دیدن از بازار مهاباد از جمله برنامه های پیش بینی شده کاروان راهیان نور در این شهرستان است.

وی افزود: دو باب مدرسه تازه ساخت و قرارگاه شهید امینی برای اسکان زائران در این شهرستان پیش بینی شده و بسته های فرهنگی مناسب شامل کتاب و زندگی نامه شهیدان نیز در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی یادآوری کرد: 350 نفر نیز از شهرستان مهاباد در قالب کاروان رهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در شمالغرب کشور اعزام می شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مهاباد نیز در این نشست گفت: کاروان های راهیان نور فرصت مناسب و مغتنمی برای تعمیق باورهای انقلاب و ارزش های شهدا در بین نسل های جوان بوده و این امر به تقویت روحیه ایثار و استکبارستیزی آنها کمک می کند.

علی محمدی افزود: اعزام این کاروان ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و حفط و نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: تمامی امکانات لازم برای استقبال و پذیرایی از زائران کاروان های راهیان نور در این شهرستان مهیا شده و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد.

در این جلسه اعضای شرکت کننده نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه استقبال شایسته و مناسب از زائران راهیان نور این شهرستان و بسیج تمام امکانات مورد نیاز بیان کردند.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال نظرات