حجه الاسلام یاوری صبح امروز در کلاس نور مبین ناحیه روح الله مطالبی در خصوص تفسیر سورة مبارکة تغابن ایراد فرمودند.
کد خبر: ۸۵۴۵۳۰۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

   به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حجه الاسلام یاوری صبح امروز در کلاس نور مبین ناحیه روح الله مطالبی در خصوص تفسیر سورة مبارکة تغابن ایراد فرمودند.

ایشان در تفسیر آیات پایانی سورة مبارکة تغابن گفتند: خداوند با گرامی داشتن اهل ایمان می گوید: به درستی که بعضی از اولادها و همسران دشمن شما هستند و لذا باید از ایشان برحذر باشید. در تفسیر این آیه آمده در زمان هجرت عده ای از همسران مهاجرین نسبت به هجرت اعتراض می کردند و قصد جلوگیری از هجرت شوهرانشان را داشتند،متأسفانه بعضی از همسران اینچنین هستند و از کارهای خیر همسرشان ممانعت می کنند. مثلاً اگر شوهر می خواهد کار خیری انجام دهد یا خمسی بدهد مالی را وقف کند مانع شوهرشان می شوند که این کار شایسته ای نیست.

یاوری اشاره کرد: قرآن در ادامه این آیه می فرماید به درستی که اموال و اولاد شما فتنه اند. دشمن سه نوع است: دشمن آشکار، پنهان یا منافق و دشمنی که قصد دشمنی ندارد؛ ولی از سر جهل و نادانی اقداماتش منجر به دشمنی می گردد. متأسفانه بعضی از همسران اینگونه اند قصد دشمنی ندارند ولی اعمالشان طوری که به نفع همسرانشان نیست.

ایشان در ادامه افزودند: افرادی بودند در زمان صدر اسلام یار و یا خدمتکار پیغمبر بودند، در رکاب پیغمبر(ص) و برای اسلام جهاد کردند؛ ولی بعداً دچار انحراف شدند که عامل اصلی این انحراف دوری از اهل بیت و آلوده شدن به گناهان است.

 در زمان انقلاب ما هم نمونه های زیادی داریم که افرادی وفادار به نظام و انقلاب بودند ولی بعداً دچار انحراف شدند.

ارسال نظرات