معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد:
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح نشاط امید در ۱۰ شهرستان استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۵۲۸۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حامد صدیقی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: طرح نشاط امید در ۱۰ شهرستان و سه مرکز عقدا، نیر و زارچ در حال اجراست.

وی ادامه داد: فعال کردن کلیه امکانات، استفاده حداکثری از امکانات موجود هلال احمر برای فرهنگ سازی اوقات فراغت، جذب جوانان و نوجوانان و آموزش دوره های مهارتی کمک های اولیه و رشد و تعمیق باورهای دینی و اخلاقی جوانان از اهداف برگزاری این طرح است.

صدیقی با اشاره به برنامه های فرهنگی و اجتماعی افزود: برگزاری اردوهای شهرستانی، درون استانی و کشوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و امدادی، برگزاری مسابقات رفاقت مهر با هدف ارتقا توان امدادی و جسمانی اعضا جوانان همچنین آشنایی هر چه بیشتر جوانان با کلام وحی از دیگر برنامه های این جمعیت است.

وی ادامه داد: برگزاری کاروان ‌های نیکوکاری با رویکرد اجتماع ‌محور جهت توانمندسازی کانون ‌های روستایی از طریق کانون‌ های دانشجویی، مشارکت اعضا در اجرای طرح آگاه‌ سازی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سفرهای تابستانی، اجرای فعالیت‌ های بشر دوستانه و عام ‌المنفعه از قبیل اهدای خون در ماه مبارک رمضان، ترویج فرهنگ اهدای عضو و اجرای طرح حیات دوباره در پایگاه‌ ها را از برنامه‌ های این طرح اعلام کرد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، کلاس‌ های آموزش قرآن، طرح مجازی مفاهیم قرآن از طریق لوح فشرده و پیامک و برگزاری جلسات هیات حضرت علی اکبر(ع) از برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی این جمعیت است.

وی افزود: با توجه به راه‌ اندازی کانون جهت‌ یابی و نجوم جوانان هلال احمر استان، برنامه‌ های آموزشی نجوم در خانه جوان هلال احمر، برگزاری کارگاه و همایش نجومی و رصد در رویدادهای خاص و  برگزاری اردوهای رصدی و جهت یابی و برگزاری مسابقات از دیگر برنامه های این جمعیت است.

صدیقی اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت جوانان هلال احمر استان در دو گروه سنی، دانش آموزی ۷ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۲۹ سال در قالب چهار کانون دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی در حال اجراست.

 

ارسال نظرات