اجرای برنامه مشاعره قرآن با بن مایه گرفته شده از کتاب «قرآن در شعر پارسی» در برنامه کاری اسماعیل آذر، مجری برنامه‌های مشاعره شبکه تلویزیونی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۴۵۲۲۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج اسماعیل آذر، استاد زبان و ادبیات فارسی و مجری برنامه‌های مشاعره شبکه‌های تلویزیونی در خصوص فعالیتهای آینده خود گفت: هم اکنون در صدد برگزاری و اجرای برنامه مشاعره قرآن برآمده‌ام. این برنامه که هنوز شبکه پخش کننده آن مشخص نشده با بن مایه گرفته شده از کتاب «قرآن در شعر فارسی» تهیه و تنظیم می‌شود.

این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: انتشارات «سخن» کتاب «قرآن در شعر فارسی» را در 4 جلد منتشر کرده و این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شد و در همانجا مورد توجه حضرت رهبری قرار گرفت.

آذر ادامه داد: مقام معظم رهبری در شب دیدار شاعران با ایشان این کتاب را دریافت کرده و من را مورد تشویق و تفقدشان قرار دادند.

وی تصریح کرد: کتاب «قرآن در شعر فارسی» در 4 جلد و حدود 3500 صفحه تدوین شده و در تالیف آن از رودکی سمرقندی تا روزگار حاضر حدود 400 اثر مطالعه شده و هر کجا شعری مضمون خود را از قرآن مجید اخذ کرده تحقیق و ارائه شده است.

مجری برنامه مشاعره شبکه‌های تلویزیونی افزود: آخرین کتاب من که 20 روز قبل وارد بازار کتاب شده با عنوان «نظریه‌های پسا استعماری با نگرش به غرب‌زدگی جلال‌آل‌احمد» به مخاطبان ارائه شده است.

آذر گفت: موضوع این کتاب آن بوده که از سال 1960 به بعد و با خروج برخی از کشورهای استعمار زده از زیر سلطه مستقیم استعمار، گروهی از نظریه‌پردازان مانند ادوارد سعید ، هومی بابا و بسیاری دیگر از نظریه‌پردازان نظریه‌هایی را به وجود آوردند که بر اساس آن ملتهای جهان را از بند استعمار آزاد کنند در این میان ایران که هیچ گاه مستعمره نبوده اما استعمارگران همچنان با موسیقی خود، مد، رمان، لباس،‌آرایش و مضامین و مصادیق دیگر ذهن جوانانش را از هویت خود تخلیه کرده‌اند و هویت سیاه را جانشین می‌کند مورد توجه ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کتاب «نظریه‌های پسا استعماری با نگرش به غرب‌زدگی جلال آل احمد» ما را آگاه می‌کند که استعمارگران از چه راهی نفوذ کرده و به مصادره فرهنگ‌های دیگران می‌پردازند.

این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: این کتاب در حدود 400 صفحه چاپ شده و انتشارات «سپاهان» آن را به زیور نشر آراسته است.

آذر افزود: به نظر من هر ایرانی باید نگاهی به کتاب «نظریه‌های پسا استعماری با نگرش به غرب‌زدگی جلال آل احمد» داشته باشد.

وی تصریح کرد: «الهی‌نامه عطار در نظریه نشانه معنا‌شناسی آلژیر گرامس و شکل‌شناسی ژرار ژنت» عنوان یکی دیگر از کتابهای من بوده که در حوزه زبان فارسی و زبان شناسی تدوین شده و انتشارات «سخن» آن را چاپ کرده است.

مجری برنامه‌های مشاعره شبکه‌های تلویزیونی ادامه داد: این کتاب مورد توجه دانشگاهیان قرار گرفته است.

آذر خاطرنشان کرد: هم اکنون «تصحیح دیوان شمس مغربی» در زیر چاپ قرار گرفته و موسسه میراث مکتوب آن را چاپ می‌کند.
ارسال نظرات