خبرهای داغ:
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد:

مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد اتحاد و پرهیز از تفرقه شرط پیروزی است

آنطور که از مضمون فرمایشات ایشان بر می آید رهبر معظم انقلاب مذاکره را تایید فرموده اند و گروه مذاکره کننده را هم تایید کردند. اما نکته ای که نباید از آن غافل شد تذکری است که ایشان درباره تفرقه و ایجاد اختلاف مطرح کردند.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۸۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش بسیج،رهبر معظم انقلاب در خطبههای نماز عید فطر و پس از آن نکات مهمی را پیرامون توافق هستهای مطرح نمودند که توجه به آنها و تبیین آن از مهمترین رسالتهای رسانهها و نخبگان جامعه است. بر این اساس به سراغ آیتالله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان رفتیم تا این مقوله را از منظر ایشان تبیین نماییم:

تحلیل شما از بیانات مقام معظم رهبری در خطبههای عید سعید فطر پیرامون توافق هستهای چیست؟

رهبر معظم انقلاب درباره موضوع هستهای موضع صریح و قاطعی داشتند. ایشان در خطبههای نماز عید سعید فطر و بعد هم در بیت شان زمانی که با مسئولان صحبت کردند؛ درباره توافق هستهای و مذاکرات صورت گرفته نکاتی را بیان فرمودند. آنطور که از مضمون فرمایشات ایشان بر میآید رهبر معظم انقلاب مذاکره را تایید فرموده اند و گروه مذاکرهکننده را هم تایید کردند. اما نکتهای که نباید از آن غافل شد تذکری است که ایشان درباره تفرقه و ایجاد اختلاف مطرح کردند. ایشان هشدار دادند که با توجه به اقدامات صورت گرفته باید مراقب بود که زمینهای برای بروز اختلاف و تفرقه در جامعه ایجاد نشود و اتحاد مردم حفظ شود. در حال حاضر بین مدیران و مسئولان گروههای گوناگون درباره نتیجه مذاکرات دو تفسیر وجود دارد. گروهی معتقدند مذاکرات هستهای به نتیجه نرسیده و برخی هم آنرا توافقی نهایی میدانند. بر این اساس رهبر معظم انقلاب با دور اندیشی خواستار حفظ اتحاد مردم هستند و درباره ایجاد تفرقه به این بهانه به مسئولین تذکر دادند. ایشان فرمودند مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد ما باید اتحاد خود را حفظ کنیم. نکتهای که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند ریشه قرآنی دارد. بر اساس آیات و روایات ما اعتمادی به قوم یهود نخواهیم داشت. یعنی بر اساس قرآن میتوانیم با آنها ارتباط داشته باشیم اما اعتماد نداریم. باید با احتیاط با این قوم روبرو شد. بر این اساس است که رهبر معظم انقلاب هم هشدار میدهند که به طرف مقابل در مذاکرات اعتماد نکنیم چرا که آنها تعهدی ندارند و در طول تاریخ این مسئله را ثابت کرده اند و هر جا که توانسته اند ضربه خود را وارد کرده اند لذا مقام معظم رهبری بهترین موضع گیری را داشتند و راه را برای دستگاه دیپلماسی کشور ترسیم کرده است.

در حال حاضر مهمترین وظیفه ی مسئولان کشور و دست اندرکاران عرصه دیپلماسی چیست؟

در حال حاضر مذاکرات به یک نقطه رسیده گرچه چندماهی باقی مانده است اما بالاخره دستاوردهایی داشته است و ایران به عنوان یک کشور هستهای شناخته شده است. همچنین لغو تحریمها هم مطرح شده است. هدف آنها از اعمال تحریم ممانعت برای هستهای شدن ایران بود. در حال حاضر هم ایران هستهای شده است و هم تحریمها برداشته شده است و چنین دستاوردی نتیجه ایستادگی مردم و خطوطی بود که رهبر انقلاب ترسیم کردند تا تیم مذاکره کننده بتواند پیشروی داشته باشد. در حال حاضر نیز دستگاه دیپلماسی باید مانند گذشته خود را با چارچوب رهبر انقلاب هماهنگ کند.

منبع: آدینه تهران

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها