نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی:

امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون خون شهداهستیم و باید پاسدار خون شهدا باشیم

یادواره تنها شهید روستای دهنو ملا اسماعیل بهاباد با حضور حجت الاسلام دکتر دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بخشدار مرکزی و رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد و جمعی از روحانیون و خانواده معظم شهید و اهالی روستای دهنو ملا اسماعیل در کنار قبر مطهر تنها شهید روستا شهید محمد اسماعیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۴۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: یادواره تنها شهید روستای دهنو ملا اسماعیل بهاباد با حضور حجت الاسلام دکتر دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، بخشدار مرکزی و رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد و جمعی از روحانیون و خانواده معظم شهید و اهالی روستای دهنو ملا اسماعیل در کنار قبر مطهر تنها شهید روستا شهید محمد اسماعیلی برگزار شد.

در این مراسم معنوی، حجت الاسلام دکتر دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم شهرستان بهاباد در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد: زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهیدان این است که به فرهنگ از خود گذشتگی تبدیل شود فرهنگ شهید و شهادت همیشه باید زنده نگه داشته شود همچنان که فرهنگ محرم و عاشورا و فرهنگ اخلاص حسینی بعد از ۱۴۰۰ سال زنده مانده است.

نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی در مورد انواع مرگ گفت: ما دو رقم مرگ داریم یکی اینکه  مرگ در بستر طبیعی باشد و مرتبط با شخص خودمان و در حادثه است و دیگری از نوع شهادت است مثل شهید شدن در جنگ، اما شهید تعلق به خود ندارد شهید جان نثاراست، شهید ابقا و اثبات ارزشهاست، شهید در راستای بیمه کردن حاکمیت امر الهی در روی کره زمین جان می بازد.

وی به قدیس بودن شهیدان اشاره کرد و گفت: شهید قدیس است و مقام قدسیت شهید آنقدر عظیم است که حضرت علی علیه السلام که خلقت خدا و آفرینش است برای شهادت گریه می کند نمونه اش در جنگ احد بود.

وی به  جمله ای از مقام معظم رهبری درباره شهید اشاره کرد: «پاسداشت خون شهید و یاد شهید کمتر از شهادت نیست یعنی اگر ما تلاش بکنیم خواست شهید، آرمان شهید و آن چیزی را که به خاطرش به شهادت رسیده است و فرهنگ شهید و شهادت باقی بماند ما هم کاری شهادت گونه کرده ایم.»

حجت الاسلام زارع زاده به مفهوم برگزاری یادواره ها اشاره کرد و افزود: کسانی که در صدد برگزاری این یادواره ها، تجلیل ها تکریمها، نشست ها هستند اینها هم کاری شهادت گونه کرده اند و اجرش را خواهند برد.

وی خاطر نشان کرد: من تاسف می خورم کسانی که این همه عظمت را در جان نثاری خون شهید و شهادت و جبهه و جنگ و رزم آوری  دیدند و اشک مادران شهدا را با چشم خود مشاهده کردند و شکسته شدن کمر پدران شهید و رنج یتیمان شهدا را دیدند چگونه بعضی وقتها فراموش می کنند و در محیطشان اجازه می دهند بعضی از مظاهری که چیزی جز مظهر شیطان و طاغوت نیست بروز کنند و در مقابل دگر دیسی جامعه به نفع طاغوت و شیطان عکس العملی را از خود نشان نمی دهند.

حجت الاسلام زارع زاده در خصوص جنگ نرم دشمنان و  ورود ماهواره ها به خانه ها گفت: عزیزان من مخصوصا جوانان و نوجوانان و کسانی که در زمان جنگ حضور نداشتید و آن صحنه های عظیم و عزت را ندیدید بدانید ما وظیفه داریم همچنان که شهیدان ما بر مبنای غیرت در مقابل دشمنان ما ایستاده اند امروز ما باز همان سنگرها را در مقابل تیرهای مسموم فرهنگی شیطان مخصوصا شیطان بزرگ و آن مقاصدی که ماهواره ها دنبال میکنند و در صددند تا غیرت، حیاء، عزت و کرامت را از دختران و پسران ما بگیرند، استقلال و شرف را بگیرند باید در مقابل اینها مبارزه کرد.

وی افزود: بدانید که این دشمنان امروز گلوله هایشان از گلوله هایی که سربازان دشمن در سنگر های جبهه پرتاب میکرد خطرناک تر است، فشنگهایشان و گلوله ها و خمپارهای آنها بر جسم ما وارد می شد، اما در کنارش اقتدار فرهنگی ما را عزت خواهی و غیرت ما را تقویت میکرد.

 امروز متاسفم که بگویم دشمن با انواع دسیسه ها و انواع ابزارهای پیشرفته مخصوصا ماهواره ها دنبال شلیک موشکهائی است که این موشکها غیرت و شرافت و کرامت ما را می گیرد مگر شهدا نرفتند و نجنگیدند برای صیانت و حفاظت از این ارزشها؟ امروز کسانی که اینها را نادیده می گیرد به آرمان شهید و شهادت خیانت می کند و الا اینکه در ظاهر به زبان بگویند ما حسینی هستیم ما عاشورائی هستیم کلام کفایت نمی کند عمل میخواهد.

حجت الاسلام 'دخیل عباس زارع زاده' گفت: شهدا با نثار جان خویش موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی شدند و توطئه های دشمنان را خنثی نمودند.

وی اظهار داشت: باید همواره یاد و خاطره شهدا در ذهن و فکر ملت شجاع و قهرمان ما و به خصوص در بین جوانان زنده بماند که تحقق این امر موجب اقتدار کشور است.

وی اضافه کرد: شهدا با اخلاص کامل به فرمان حق لبیگ گفته و برای سرفرازی این کشور و خنثی کردن توطئه های دشمنان از تمامی هستی خود گذشتند.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده بیان داشت: دشمنان داخلی و خارجی بدانند ملتی که ۱۴۰۰ سال خون و جان داده و نهضت عاشورا را محافظت نموده، مطمئناً در ادامه این مسیر نیز تا ظهور حضرت مهدی(عج)، پاسدار خون شهدای خویش خواهد بود.

پخش کلیپ جابه جائی قبر شهید، بیان خاطره جابه جائی و اجرای مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار