امام جمعه اشکذر با اشاره به برخی حوادث تاریخ صدر اسلام یادآور شد:«مگر در جنگ صفین صلح را بر امیرالمومنین یا در زمان معاویه صلح را بر امام حسن (ع) با جو سازی و شایعه پراکنی بر ایشان تحمیل نکردند.؟»
کد خبر: ۸۵۴۵۱۳۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه دعوت به تقوا را توصیه تمام اولیا الهی ذکر کرد و اظهار داشت: اگر کسی حداقل تقوا و پرهیزکاری را که همانا دوری از محرمات و انجام واجبات است پیشه کار خود کند، به اذن خدا خود را از آتش جهنم دور کرده و به تمام خوبی های دنیا و آخرت دست پیدا کرده است.

"حجت الاسلام والمسلمین طالبیان"  به پنجم مرداد، به عنوان روز نمازجمعه اشاره کرد و گفت: همانطور که از آیات و روایات استنباط می شود، نماز جمعه از واجبات دینی بوده که متاسفانه از سوی تمام فرق اسلامی مورد ظلم و ستم قرار گرفته است.

وی افزود: برخی نمازجمعه را مکتفی به ایراد تنها دو خطبه بدون ذکر مسائل روز مسلمین و حذف جنبه سیاسی آن می دانند و برخی همچون شیعیان قبل از انقلاب به دلیل وجود طاغوت از بیان مسائل و مشکلات مسلیمن در خطبه های نماز جمعه امتناء می کردند.

حجت الاسلام طالبیان با بیان اینکه خداوند در سوره مبارکه جمعه مسلیمن را به شتاب در شنیدن خطبه ها سفارش می کند، گفت: متاسفانه ما شیعیان نیز از این جهت به نمازجمعه ظلم کرده ایم.

وی افزود: قبل از انقلاب نمازجمعه ها از شور و حضور مردم برخوردار نبود و در کمتر استانی این فریضه انجام می شد، به طور مثال در قم مرحوم آیت الله اراکی نمازجمعه را با تعداد انگشت شماری از مردم اقامه می کردند.

امام جمعه اشکذر نمازجمعه را دارای چند رکن اساسی دانست و تصریح کرد: اقامه نماز در ظهر روز جمعه اولین رکن نمازجمعه است.

وی خالص کردن نیت را، امری مهم در حضور نمازجمعه عنوان کرد و افزود: روزهای جمعه را بیشتر باید به تضرع و دعا سپری کرد.

وی دیگر رکن نمازجمعه را امامت جمعه نام برد و گفت: شخصی می تواند امام جمعه باشد که یا خود فقیه جامع الشرایط باشد یا از فقیه جامع الشرایطی اجازه داشته باشد.

امام جمعه اشکذر "مردم" را دیگر رکن از ارکان اصلی نمازجمعه نام برد و گفت: بر مردم واجب است که تا فاصله دو فرسخی محل اقامه نمازجمعه در این فرضیه حضور یابند و تا یک فرسخی ان مکان کسی نمی تواند نمازجمعه ای را برپا ند.

وی گفت: نباید به بهانه های مختلف نمازجمعه را ترک کرد و باید دانست که چشم دشمنان این نظام به همین نمازجمعه ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طالبیان در پایان به توافق انجام شده بین ایران و گروه موسوم به 1+5 اشاره کرد و گفت: اولا که این فعلا یک بیانیه است و وقتی جنبه اجرایی پیدا می کند که در ایران و سایر کشور ها این توافق نامه به تصویب برسد.

وی به اظهارنظرهای اشخاص و رسانه ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: ما به عنوان یک مسلمان ایرانی علاقه مند به کشور و خواهان توسعه و پیشرفت این نظام باید نگاهمان به مرجع ولایت در تمام امور از جمله این توافق باشد.

وی افزود: ما از مسئولین انتظار رعایت خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب را داریم.

امام جمعه اشکذر افزود: ما باید مواظب باشیم تا مبادا کسانی با تبلیغات دروغین جوی در جامعه ایجاد کنند تا رهبری را ملزم به پذیرش امری بر خلاف نظر ایشان کنند.

وی با اشاره به برخی حوادث تاریخ صدر اسلام یادآور شد: "مگر در جنگ صفین صلح را بر امیرالمومنین یا در زمان معاویه صلح را بر امام حسن (ع) با جو سازی و شایعه پراکنی بر ایشان تحمیل نکردند.؟"

امام جمعه اشکذر تصریح کرد: در آن زمان طوری جوسازی کرده بودند که تما مشکلات ما از جنگ است و چاره ای جز پذیرش صلح نیست.

وی افزود: باید چشممان به دهان مقام معظم رهبری باشد و اگر نمایندگان مجلس و سایر افراد خواص تاثیر گذار دیدند کسی از مسئولین مسیر اجرایی توافق نامه را به سمتی پبش می برد که مورد توافق رهبری نیست، باید به شدت با آن مقابله کنند.


ارسال نظرات