خبرهای داغ:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد

ضرورت توجه به شهرستان‌های کوچک/نسل سوم اپراتور همراه اول به تویسرکان می رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۶۶ روستا در شهرستان تویسرکان از خدمات اینترنتی برخوردارند، گفت: نسل سوم اپراتور همراه اول تا پایان سال به تویسرکان می رسد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۱۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، محمود واعظی امروز در شورای اداری شهرستان تویسرکان با اشاره به تلاش دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم، گفت: دولت یازدهم دوماه پس از روی کار آمدن به مشکلات موجود پی برد.

وی با بیان اینکه دولت تصور نمی کرد که مشکلات به این حد زیاد باشد، ادامه داد: دولت بیش از حد معمول با خزانه خالی روبرو شده بود و در هر سفر به شهرستانها با پروژه های نیمه کاره و پیمانکارانی که از دولت طلب مالی داشتند، روبرو می شد.

وی به پروژه های عمرانی نیمه کاره باقی مانده از دولت قبلی اشاره داشت و با بیان اینکه دولت به مردم قول داده بود با صداقت وارد کار شود، ادامه داد: دولت برای اثبات وفاداری خود به ملت با دستان خالی و درست زمانی که تحریم ها تشدید شده بود برنامه‌ریزی هایی را انجام داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت بهبود اوضاع اقتصادی کشور را اولویت قرار داد تا فشار بر مردم کمتر شود، گفت: دولت فعلی کوچکترین نقشی در به وجود آمدن تحریم ها نداشت اما مهمترین اقدامی که در اولویت قرار داد ایجاد فضای آرامش و همدلی بود تا اعتماد بین مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مردم و دولت همدل و همسو شدند و دغدغه دولت کاهش یافت، گفت: همین امر به پیشرفت دولت کمک کرد.

وی با بیان اینکه دولت کار اصلی خود را با اعتماد مردم شروع کرد، ادامه داد: خوشبختانه مذاکرات نیز به نتیجه رسید و کارهای انجام شده موجب غرور ملت شد.

وی با بیان اینکه ایران بزرگی خود را در منطقه نشان داده است اما عده ای هستند که دستاورد مذاکرات را متعلق به دولت می دانند در حالیکه این دستاوردها متعلق به همه مردم است، گفت: یکسری افراد نیز انتقاد و تخریب را در پیش گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه انتقاد سازنده را قبول داریم اما انتقادی که منجر به تخریب شود را قبول نداریم، گفت: برخی از کسانی که دستاوردها را نقد می کنند منافع مردم را مورد تخریب قرار داده اند و بیشتر قصد سوء استفاده دارند تا از این منظر انتخابات را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت شکل می گیرند تا منافع مردم را محقق کنند، گفت: صدا و سیما و رسانه ها باید بیشتر در این زمینه فعال شوند اما معتقدیم مردم باهوش هستند و تشخیص می دهند حق با چه کسی است.

واعظی در ادامه با بیان اینکه پس از رفع تحریم ها نیز دل نگرانی هایی وجود دارد که دولت در آن برهه چه شرایطی باید داشته باشد، گفت: پس از رفع تحریم ها سرمایه گذاران نباید متمرکز تهران و شهرهای بزرگ شوند بلکه باید حواس دولت به شهرهای کوچک و توسعه آنها نیز باشد.

وی با اشاره به کاهش جمعیت شهرستان تویسرکان از ۱۳۰ هزار نفر به ۱۰۹ هزار نفر و بیان اینکه این روند امتیازی منفی است، ادامه داد: باید به شهرستان های کوچک نیز توجه داشت.

وی توجه به بندهای اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه باید از فرصت های پس از رفع تحریم به بهترین نحو ممکن بهره برد، گفت: در شرایط پس از رفع تحریم نباید اجازه واردات بی رویه داده شود و یا دلالان از این موضوع سوء استفاده کنند.

واعظی در ادامه در خصوص درخواست مردم تویسرکان پیرامون اینکه در برنامه پنجم توسعه سرمایه گذاران شهرک های صنعتی در مناطق محروم از معافیت مالیاتی برخوردار بودند، گفت: ازطرف مردم تویسرکان این موضوع را به رئیس جمهور اعلام می کنم که مصوبه ای به مجلس ارائه دهد که در برنامه ششم توسعه نیز این معافیت مالی همچنان استمرار داشته باشد و سرمایه گذار از معافیت ۲۰ ساله در مناطق محروم بهره مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به ضرورت تحقق دولت الکترونیک در استان ها اشاره کرد و با بیان اینکه شهرستان تویسرکان توانایی مطرح شدن به عنوان پایلوت در این زمینه را دارد، گفت: تمرکززدایی از وزارتخانه ها نیز باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه یکسری از کارهای دولت باید به استانداری ها و از طریق استانداری ها به شهرها انتقال یابد، گفت: باید نقش نظارتی دولت پررنگ تر شود و مجری نباشد.

وی با بیان اینکه در دولت قبلی یکسری مجوزهای زاید صادر شده که برنامه ریزی شده تا این مجوزها ساماندهی شود، گفت: این دولت به هیچ عنوان بنای تصدی گری در عرصه آی سی تی را ندارد به جز در سرمایه گذاری های دیربازده که بخش خصوصی نمی تواند وارد شود.

وی با بیان اینکه ۶۶ روستا در شهرستان تویسرکان از خدمات اینترنتی برخوردارند و مابقی روستاها هم برخوردار خواهند شد، گفت: نسل سوم اپراتور همراه اول تا پایان سال به تویسرکان می رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات