خبرهای داغ:
گودرزی در هفتمین دوره طرح ولایت در همدان:
رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امام(ره) تداوم انقلاب اسلامی را در بسیج دانشجویی می‌دید و به همین منظور آن را تشکیل داد، گفت: مهمترین سنگر در جنگ نرم دانشگاه است.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۱۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، داوود گودرزی عصر امروز در هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویان بسیجی در سالن چمران دانشگاه بوعلی با اشاره به در موضوع مباحث تشکیلاتی اظهار داشت: باید در مقابل عمر، جوان و دوران مسئولیتی خود پاسخگو باشید، نعمت بسیج دانشجویی امروز در اختیار شما است و باید از این فرصت استفاده کنید والا باید در آن دنیا پاسخگوی این گذشتن عمر خود باشید.

وی بیان کرد: باید با جدیت برای حضور در دوره و استفاده از آن تأمل کنیم و بدانیم برای بعد از اختتامیه این طرح چه وظیفه ای را برعهده داریم، چراکه باید برای تصمیمات و برنامه‌هایمان عملیات اجرایی داشته باشیم وگرنه عمر دانشجویی و مسئولیتی ما در بسیج به اتمام می رسد و کار ناتمام باقی می‌ماند.

رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به چرایی این دوره‌های تشکیلاتی- تربیتی با عنوان خط امام از سال گذشته گفت: 11 دوره متمرکز از سوی ما برگزار و در هر استان نیز یک دوره را برگزار می کند و در جواب این چرایی باید شناخت خود را نسبت به امام راحل کامل کنیم.

وی عنوان کرد: امام راحل به افراد بسیجی هویت می‌بخشد و معیار تشخیص درست از نادرست و جهت حرکت ما را مشخص می‌کند تا بدانیم در چه مسیری باید حرکت کنیم، ضمن اینکه امام و مکتب امام به ما وجه تمایز و هویت می دهد و این سه نکته ضرورت پرداختن به مبحث خط امام است.

گودرزی افزود: از سالهای گذشته افرادی در سیاست داخلی و خارجی درصدد تحریف خط امام هستند که ما به عنوان نسل جوان و دانشجویان مسلمان اگر به خوبی از امام و اندیشه امام شناخت یابیم رسالت انتقال آرمان های انقلاب به نسل‌های بعدی را برعهده داریم.

*فراموشی مکتب و خط امام لطمات جبران ناپذیری دارد

وی با اشاره به اینکه شما دانشجویان نسل 3 و 4 نسل واسط نام دارید، گفت: افراد این نسل یا امام و رزمندگان را دیدند و یا حضور و فعالیتشان برای آنها ملموس تر است اما نسل 6 و 7 این واسطه گری و اطلاعات را ندارند که این وظیفه انتقال بر عهده نسل واسط است.

رئیس بسیج دانشجویی کشور با اشاره به سخنان رهبر در مرور 14 خرداد هر سال بیان کرد: امام هرساله در مورد امام راحل و مکتب و خط ایشان توضیح می دهد که این نشان از اهمیت این موضوع است که اگر به فراموشی سپرده شود لطمات جبران ناپذیری دارد.

وی تصریح کرد: عده ای خود را پیروان خط امام می دانند ولی رفتار و سکنات آنها بر خلاف امام است و سایر افراد به جز دانشجویان بسیجی این دغدغه را ندارند که به آنها گوشزد کنند و شما باید در این زمینه آگاهی کسب کرده و آخرین دغدغه های امام را بدانید.

*فعالیت یک هزار و 200 گروه اردوی جهادی در کشور

گودرزی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید چهار گام برای برنامه‌ریزی عملیاتی در بسیج دانشجویی برداریم، افزود: ابتدا باید نگرش و باور خود را نسبت به مسائل دنیا، اسلام، انقلاب، بسیج و مردم اصلاح کنیم و جایگاه و نقش خود را در جامعه بشناسیم تا رفتارمان اصلاح شود.

وی اظهار داشت: قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی رسماً افتتاح کردیم و با توجه به اینکه یک هزار و 200 گروه اردوی جهادی در کشور داریم و باید پرچمداری مناسب و سیستمی مناسب و هوشمند را در این راستا در بسیج راه اندازی کنیم تا این معضل را رفع کنیم.

رئیس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دروغ، تهمت، غیبت و سوظن در برخی سایت‌ها، رسانه‌ها و جریان‌ها خلاف رشد اخلاقی و معنوی است، افزود: در گام دوم به انقلاب اخلاقی نیاز داریم و هر بسیجی باید از خود این مورد را شروع کند، چراکه از نظر دینی مهم بوده و از سوی دیگر موضوع تشکیلاتی مهم است.

گودرزی با اشاره به پیچ های تاریخی که باید با هوشیاری و بصیرت آنها را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: به طور قطع مسئله یمن نقطه عطفی در تاریخ کشور ما و جهان اسلام است.

*ضرورت رشد همه جانبه بسیج دانشجویی

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نیروی تراز اول انقلاب باقی بمانیم و همواره روحیه بسیجی را حفظ کنیم باید به گام سوم روی آوریم، افزود: باید رشد همه جانبه داشته باشیم که دارای 6 بعد است؛ اخلاق و معنویت، معرفت و شکل گیری چارچوب اندیشه منطبق بر اسلام ناب، بصیرت و دشمن شناسی، مهارت با توجه به قرار داشتن در جنگ اقتصادی و فرهنگی، عقلانیت و اندیشه‌ورزی و بعد آخر جسم است.

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: گام چهارم مختص بسیج دانشجویی و ارتقای تشکل بسیج دانشجویی است و مرحله نخست در این گام شناخت کامل تشکیلات و انجام کار گروهی است که خودرأی بودن در آن جایی ندارد، اگر برنامه تدوین شده نداشته باشیم به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی فهم بسیج و چرایی تأسیس بسیج دانشجویی، تداوم انقلاب اسلامی را امام در بسیج دانشجویی می‌دید و به همین منظور آن را تشکیل داد چراکه مهمترین سنگر در جنگ نرم دانشگاه است، ضمن اینکه مدیران آینده کشور از دانشگاه‌ها رشد می‌کنند.

گودرزیاظهار داشت:ما اولین انقلاب در دنیا هستیم که وارد دهه چهارم شدیم در سایر دنیا انقلاب‌ها به دهه سوم نرسیده از هم می‌پاشد و یا ضربه می‌خورد اما به لطف پروردگار انقلاب ایران سی و ششمین سال خود را پشت سر گذاشت.

* آینده انقلاب اسلامی باید دغدغه شبانه روز بسیجیان باشد

وی بیان کرد: ایدئولوژی، رهبری و نیروی وفادار به رهبری و ایدئولوژی عوامل موفقیت و ماندگاری در انقلاب است و آینده انقلاب اسلامی باید دغدغه شبانه روز بسیجیان باشد و برای آن برنامه ریزی کنند و در این راستا مهمترین کار، امر تربیتی است تا کادر آینده انقلاب تأمین شود.

رئیس بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: مرحله سوم در گام چهارم برنامه ریزی صحیح است، اگر وضعیت فرهنگی دانشگاه مطلوب نیست برای آن سناریو و برنامه ریزی داشته باشید و در این راستا صرفا برگزاری یک همایش در مورد دانشگاه کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید اقتضای دانشگاه خود، زمان دانشجویان، ظرفیت ها و امکانات پیرامون و کارهای مشترک، نیروی انسانی را تعریف و ابزارها را بشناسید، افزود: مخاطبانتان را دسته بندی کنید چرا که 5 دسته مخاطب دارید.

گودرزی اظهار داشت: در موضوع حجاب 26 دستگاه قانوناً موظف به اقدام هستند، مخاطبان نمایشگاه‌های حجابی که برپا می‌شود غالبا بانوان محجبه و چادری هستند و این یکی از مضامین مغفول ماندن اثربخشی در این برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: هر بسیج دانشجویی و دانشکده یک نشریه گروهی هفتگی نیاز دارد که باید به طور مرتب به چاپ برسد و دانشجویان نسبت به دستیابی به آن شرطی شوند، تابلو اعلانات بسیج در دانشگاه ها باید به روز باشد، برپایی اردوهای هوشمند و هدفمند، برگزاری و شرکت در کرسی های آزاداندیشی ضمن ایجاد فضای گفت و گوی منطقی بدون هیاهو، ترس و واهمه و در آخر فعالیت در فضای مجازی است که باید تولید محتوا و پیام رسان به مخاطب باشید.

رئیس بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: سه رویکرد مهم بسیج دانشجویی، فراگیری و جذب حداکثری بسیج دانشجویی، مطالبه‌گری آرمان‌ها و در آخر احیای اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات