خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: همان فکر انحرافی که بقیع را تخریب کرد امروز در یمن آن همه جنایت را به بار می‌آورد و این تفکر انحرافی امروز باید مورد بازشناسی امت اسلامی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۱۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران اظهار داشت: همزمان با اقامه نماز جمعه تهران این نماز عبادی سیاسی به تدریج در سایر شهرهای کشور نیز برگزار شد.

وی بیان داشت: قم نیز این افتخار را دارد که هیچ‌گاه مشعل نماز جمعه در این شهر خاموش نبوده و همواره این نماز در قم برقرار بوده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه که پایگاه عبادت و سیاست و رشد معرفتی جامعه است احیا شد و جان تازه‌ای یافت و امروز شبکه نماز جمعه در سراسر کشور به‌عنوان پایگاه و تریبونی تکیه زده به ولایت و جایگاهی برای بیان مشکلات مردم است.

برای تکامل سنگر نماز جمعه باید همت گماشت

آیت الله اعرافی، با بیان اینکه حضور مردم و علما در این نماز نشان دهنده توجه حوزه علمیه به این جایگاه مهم و عزم دینی و استوار ملت است ادامه داد: نماز جمعه کارکردهای گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عبادی فراوانی دارد که همه باید برای تکامل این سنگر همت گماریم و این جایگاه با یاد مراجع و بزرگانی چون آیت الله طالقانی گره خورده است.

وی با اشاره به در پیش بودن هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بیان داشت: تخریب قبور مطهر ائمه بقیع، یادآور حرکت ضد فرهنگی از یک گروه منحرف از جامعه اسلامی است.

امام جمعه قم ادامه داد: همان فکر انحرافی که بقیع را تخریب کرد امروز در یمن آن همه جنایت را به بار می‌آورد و این تفکر انحرافی امروز می‌بایست مورد بازشناسی امت اسلامی قرار گیرد و همه باید از این فکر انحرافی اعلام انزجار کنند.

وی گفت: این تفکر انحرافی به دنبال ایجاد خشونت و تفرقه در جهان اسلام است که نمونه‌اش را در حمله به یمن می‌بینیم و متأسفانه همه مجامع جهانی بر این جنایت چشم بسته‌اند.

تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با ۶ قدرت جهانی گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این کار باید در مجلس شورای اسلامی به پایان برسد.

وی افزود: تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در برابر قدرت‌های بزرگ می‌ستاییم.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: پیشرفت‌هایی که در این برجام آمده معلول علل گوناگونی از جمله تلاش تیم مذاکره کننده، استقامت ملت، پیشرفت‌های علمی و فن آوری و پیشرفت‌های نظامی، اقتدار جبهه مقاومت، حضور قوی سپاه پاسداران و ارتش و نیز وابسته به هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ملت و دولت ما می‌دانند اقتدار رهبری معظم پشتوانه فتوحاتی است که در این عرصه به دست آمده است.

به خاطر سختی از آرمان‌های خود عقب نمی‌نشینیم

امام جمعه قم بیان کرد: دنیا بداند که آمدن ایران به میز مذاکرات به درخواست طرف‌های مقابل بود و ملت ایران برای احترام به دنیا حاضر به مذاکره شد و آن‌ها هم این خیال واهی را از ذهنشان دور کنند که ما هرگز عقب نخواهیم نشست و ملت بزرگ ایران بر سر آرمان‌های خود معامله نمی‌کند و به خاطر سختی از آرمان‌های خود عقب نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت‌هایی داشت، افزود: وزارت خارجه بعد از نشست شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرده که آنچه به قطعنامه اضافه شده را قبول نداریم و اجازه محدودسازی موشک‌ها و تسلیحات نظامی را نخواهیم داد و دوستداران انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار خواهیم داد و از آرمان مبارزه با ظلم و ستم عقب نخواهیم نشست.

آیت الله اعرافی افزود: تا به سرانجام رسیدن این توافق وحدت و پیروزی از رهبری نباید مورد غفلت واقع شود که اگر این امر رعایت نشود دشمنان به ما رحم نخواهند کرد چرا که آن‌ها عزت و پیشرفت ما را نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: باید در کنار هم قرار بگیریم و مسیر رشد را ادامه دهیم و اقتصاد متکی بر نفت و دور از اندیشه مقاومت را باید فراموش کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، با تقدیر از فعالیت‌های استاندار سابق و خیرمقدم به استاندار جدید قم گفت: قم برای ایران و جهان، پایگاه علم و ایمان است و این جایگاه نیازمند توجهی بیش از این دارد و مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشند.


ارسال نظرات