خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر برگزیده کشور بعدازظهر جمعه در شیراز با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان گشایش یافت.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۰۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر برگزیده کشور بعدازظهر جمعه در شیراز با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار این استان گشایش یافت.

این دوره از مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان برای نخستین بار در شیراز برگزار می شود و امروزرقابت های قرآنی یک هزار و 170 دانش آموز پسر در محل دانشگاه شیراز آغاز شد.

رقابت قرآنی یک هزار و 170 دانش آموز برگزیده دختر نیز هفتم مردادماه در شیراز شروع می شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، دانش آموزان شش پایه تحصیلی دوره های اول و دوم متوسطه دراین دوره از رقابت ها در رشته های تفسیر، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و نماز به رقابت می پردازند. .

بعد از آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات، دانش آموزان برگزیده قرآنی کشور در راهپیمایی قرآنی که از میدان شاهزاده قاسم تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود، شرکت و نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت تولیت این آستان مقدس اقامه می کنند.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، از هر رشته و هر پایه پنج نفر به عنوان رتبه های اول تا پنجم کشوری معرفی و به صورت ویژه تقدیر می شوند که در مجموع 150 دختر و 150 پسر برگزیده در این رقابت ها را شامل می شود. .

برگزاری آیین های شبی باقرآن،تجلیل از فنایی پیشکسوت قرآنی کشور و رونمایی ازکتاب حافظ وقرآن نوشته عبدالرسول صادق پور از دیگر برنامه های جنبی این مسابقات است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها