خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام محمد خرسندگفت: از استاندار فارس انتظار می‌رود عاملان هتک حرمت و توهین‌کنندگان به 18 نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی را شناسایی و با آنان به‌شدت برخورد کند.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۰۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامی‌داشت پنجم مردادماه سالروز نخستین اقامه نماز جمعه با حکم حضرت امام (ره) توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در سال 1358 در سخنانی اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه معنویت و مقاومت و حافظ ایمان مردم و نیز آگاهی‌بخشی به مردم یک شهر و دیار و کشور است.

وی گفت: نماز جمعه پایگاه هدایت و رهبری و سنگر دفاع معنوی مؤمنان در مقابل دشمنان اسلام است.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه برکات و فضایل نماز جمعه باید بیش‌ازپیش در جامعه افزون شود اضافه کرد: امروزه دشمنان با به‌کارگیری تمام امکانات و رسانه‌های تبلیغاتی خود سعی در تضعیف تأثیرگذاری نماز جمعه در جامعه هستند.

خرسند در ادامه یاد و خاطره ائمه جمعه و جماعات پیشین شهرستان کازرون که در قید حیات نیستند به‌ویژه شهید دانشجو که با زبان روزه به دست منافقان به فیض شهادت رسید را گرامی داشت و نیز برای آیت‌الله ایمانی و آیت‌الله بنیادی ائمه جمعه پیشین کازرون آرزوی سلامتی و توفیق کرد.

وی به تشریح عملکرد هشت‌ساله خود در کسوت امام‌جمعه کازرون پرداخت و بیان داشت: در طول این مدت که بنا به تکلیف در خدمت مردم متدین این شهر هستم در موضع‌گیری‌های خود جز قصد خدمت به مردم هیچ‌گاه منافع شخصی و جناحی را مدنظر نگرفته‌ام.

خطیب نماز جمعه کازرون بابیان اینکه در تصمیمات مهم و مواقع حساس با افراد صاحب‌نظر و اقشار گوناگون مشورت می‌کنم تصریح کرد: از هرگونه نقد و پیشنهاد سازنده استقبال می‌کنم گرچه تاکنون این‌گونه بوده است.

خرسند گفت: در عزل و نصب‌ها باوجود برخی شایعات هیچ‌گاه دخالت نکرده‌ام و شاید برخی مسئولان نظر بخواهند اما گاهی بوده حتی خلاف نظرم کسی انتخاب‌شده و عصبانی و ناراحت نشده‌ام.

وی از برخی رسانه‌ها و افکار عمومی و فضای مجازی که حتی بعضی کارهای جزئی را نیز به امام‌جمعه نسبت می‌دهند انتقاد کرد و گفت: اولویت اصلی امام‌جمعه مسائل فرهنگی و اعتقادی و تقویت حوزه علمیه و مساجد بوده که در این زمینه کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: برای توسعه حوزه علمیه این شهرستان برنامه‌های خوبی در پیش داریم و از افراد متمکن و خیر این شهر دعوت می‌شود که همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

خرسند در بخش دیگر سخنان خود انتصاب استاندار جدید فارس را تبریک گفت و بیان داشت: گرچه در هفته‌های پیش در شیوه انتصاب استاندار این استان انتقادی داشتم اما درحال‌حاضر استاندار جدید نماینده دولت است و از ایشان حمایت می‌کنم.

وی افزود: باوجود دلگیری، نمایندگان مردم فارس در مجلس که به نظر آنان و نماینده ولی‌فقیه در فارس و علمای این استان بی‌توجهی شد در معارفه استاندار جدید شرکت کردند اما توسط عده‌ای که معلوم نبود چگونه هدایت ‌شده‌اند در جلسه همگی مورد هتک حرمت قرار گرفتند.

امام‌جمعه کازرون گفت: در حضور وزیر کشور و مسئولان این استان به 18 نماینده مردم فارس در مجلس توسط عده‌ای بی‌احترامی شد اما این عمل توسط هیچ‌کس حتی محکوم هم نشد.

خرسند از استاندار جدید این استان درخواست کرد که هرچه زودتر عاملان هتک حرمت به نمایندگان فارس را شناسایی و با آنان به‌شدت برخورد کند تا در آینده فضای این‌چنینی در این استان رخ ندهد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها