فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا بهترین راه ترویج عفاف و حجاب را فرهنگ‌‌سازی در خانواده‌‏ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده حجاب و عفاف است، ارزش زن به حجاب است و حجاب زن مانند گنج باارزشی است که باید از آن مراقبت و نگهداری شود.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۱۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵

آرزو محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه رعایت حجاب برای سالم نگه داشتن جامعه ضروری است، اظهار کرد: حجاب به عنوان باور و ارزش برگرفته از اعتقادات اسلامی ما مسلمانان است که برای فرهنگ‌سازی در این خصوص همکاری و مشارکت همگان نیاز است.

وی حجاب را به معنای حفظ انسان در برابر چشمان افراد نامحرم و نیز مانعی برای خودنمایی زنان خواند و افزود: چادر بهترین و کامل‌ترین نوع پوشش و حجاب است که سبب هویت و شخصیت بخشی به زنان می‌شود.

محمدی بهترین راه ترویج عفاف و حجاب را فرهنگ‌‌سازی در خانواده‌‏ها دانست و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده حجاب و عفاف است، ارزش زن به حجاب است و حجاب زن مانند گنج باارزشی است که باید از آن مراقبت و نگهداری شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل و عوامل پاشیده شدن خانواده می‌تواند ناشی از عدم رعایت حجاب و عفاف باشد، گفت: اهمیت حجاب و عفت به میزانی است که خداوند در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به عنوان حافظ انسان در برابر بسیاری از مسائل و مشکلات یاد می‌کند.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت پوشش اسلامی و اینکه موضوع عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ایشان همواره با عناوین مختلفی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نسبت به این موضوع هشدار داده و علی‌الخصوص قشر جوان را از این اتفاق نامیمون آگاه کرده‌اند و این در حالیست که جامعه شناسان غربی تنها راه تسلط بر کشورهای اسلامی را سلطه فرهنگی آن هم تسلط بر زنان می‌دانند به گونه‌ای که با تحقیر آنها احساس بی‌هویتی و پوچی کنند و به دنبال آن فرهنگ مبتذل غرب را جایگزین کنند.

وی بر لزوم رعایت و فرهنگ‌سازی حجاب تاکید کرد و گفت: حجاب و عفاف در جامعه اسلامی به نوعی جامعه را در مقابل فساد و گناه مصون می‌‏دارد و عدم آگاهی نسبت به حجاب خود می‌‏تواند عاملی در جهت ترویج بدحجابی در جامعه شود.

فرمانده حوزه کوثر بسیج خواهران صومعه‌سرا در پایان به اختصاص غرفه حجاب و عفاف در تفرجگاه فرهنگی که به مدت سه ماه تابستان در بوستان ابریشم صومعه‌سرا دایر است، اشاره و اظهار کرد: ترویج عفت و پاکدامنی، تبیین سبک زندگی، اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی و... از اهداف حضور و برپایی غرفه و نمایشگاه‌هاست.

 

 

ارسال نظرات