خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی ناجا از افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: در ۴ ماهه امسال ۱۹۰ تن کشفیات مواد مخدر در سطح کشور انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۸۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اسکندر مؤمنی امروز در حاشیه بررسی وضعیت انتظامی و امنیتی استان همدان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با مشارکت و همراهی مردم و دستگاه‌های متولی در استان همدان در 4ماهه نخست امسال سرقت 26 درصد و وقوع قتل 63 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال شرایط امنیتی مطلوبی بر کشور حاکم بوده است، افزود: امسال میزان وقوع سرقت و جرائم مهم در کشور 7درصد، جرائم خرد 11 درصد و قتل 2 درصد کاهش داشته است، همچنین در این مدت 190 تن کشفیات مواد مخدر در سطح کشور انجام شده که این میزان کشفیات 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سردار مؤمنی با اشاره به وضعیت شماره‌گذاری خودرو بیان کرد: در این بحث نوع خودرو ملاک نیست، بلکه به خودروئی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و قوانین و مقررات را عایت نکند، پلیس به‌طور ویژه برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم که خودروهای داخلی به سیستم ایربگ و ترمز ضد‌قفل مجهز شدند اما رضایت بخش نیست بنابراین لازم است در صنعت خودروسازی رقابت و نظارت وجود داشته باشد.

جانشین فرماندهی ناجا آموزش را یکی از مهمترین اولویت‌های نیروی انتظامی دانست، افزود: افزایش و تقویت آمادگی جسمانی و دفاع شخصی پرسنل نیروی انتظامی به‌صورت ویژه امسال پیگیری می‌شود، آموزش در همه بخش‌ها جزء لاینفک سیستم اداری است.

وی درباره الکترونیکی‌کردن اقدامات پلیس عنوان کرد: استفاده از سیستم‌های هوشمند یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است چراکه به‌سبب افزایش جمعیت و رشد تقاضاها و مراجعات اجرای سامانه دستی پاسخگو نیست، با الکترونیکی‌کردن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در فرآیند تمام بخش‌ها، از مراجعات حضوری مردم می‌کاهد؛ البته اکنون این بحث در کلانتری‌ها، راهنمایی و رانندگی و گذرنامه در حال اجرا است.

سردار مؤمنی افزود: در مراحل مختلف تمام حوزه‌های انتظامی از سیستم‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند و با هوشمندسازی مراجعات مردم به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه تمام شاخص‌های سال 94 بهبود یافته است، اظهار داشت: کشفیات کالا‌‌های قاچاق در کشور افزایش یافته است و در این راستا در چهار ماهه نخست امسال 38 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات