3000 کامیون شن و ماسه‌ در فاز نخست برداشت، در محوطه واحد موتوری شهرداری تنکابن دپو شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۳۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

 


 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از تنکابن 24، جاری شدن سیلاب در هفته‌های اخیر ناشی از جدا شدن تکه‌هایی از یخچال‌های طبیعی از ارتفاعات تخت سلیمان، موجب شد تا حجم بسیار زیادی آورده‌های معدنی و کوهی نظیر شن و ماسه در انتهای مسیر و در محل حوزه آبریز رودخانه چشمه‌کیله به دریای خزر، انباشته شود. حجم بسیار زیاد آورده‌ها و خطرات ناشی از جاری شدن سیلاب احتمالی، شهرداری تنکابن را بر آن داشت تا با بسیج کلیه امکانات مکانیکی و تجهیزات لجستیکی خود، لایروبی و برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه چشمه‌کیله را آغاز کند.

 

فعالیت شبانه‌روزی تعداد بسیاری از ماشین‌آلات سنگین نظیر، بیل‌های مکانیکی و کامیون و ماشین‌های باری جهت برداشت و حمل شن و ماسه‌های بستر رودخانه چشمه‌کیله، حرف‌وحدیث اقشار مختلف جامعه در محافل و مجالس عمومی و خصوصی را در پی داشت.

 

از همین رو تنکابن 24 برای برطرف کردن شائبه‌های ایجادشده در بین اقشار مختلف مردم شهرستان و تنویر اذهان عمومی جامعه نسبت به چگونگی سازوکارهای اتخاذشده از سوی مدیریت شهری، با علیرضا فلاحتکار، از اعضای مؤثر و پرتلاش شورای اسلامی شهر تنکابن به گفت‌وگو نشست.

 

علیرضا فلاحتکار در گفت‌وگو با تنکابن 24 ضمن اعلام پایان فاز نخست برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه چشمه‌کیله، گفت: جاری شدن سیلاب اخیر، مقادیر انبوهی از انواع مصالح معدنی و کوهی را نیز با خود به همراه آورده که این امر موجب انباشته شدن حجم بسیار زیاد شن و ماسه در انتهای مسیر و دهانه رودخانه چشمه‌کیله شد.

 

وی افزود: پیش‌بینی جاری شدن سیل در آینده و بروز خطرات احتمالی و خسارات وارده به شهر و شهروندان ناشی از سرازیر شدن آب رودخانه چشمه کیله، شورای اسلامی شهر تنکابن را بر آن داشت تا طرح برداشت شن و ماسه از بستر چشمه‌کیله را به تصویب برساند.

 

فلاحتکار بیان داشت: شهرداری تنکابن به دلیل تأکید شورای اسلامی، پروژه لایروبی و برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه چشمه‌کیله را در غالب دو فاز تعریف و با بسیج کلیه امکانات مکانیکی و تجهیزات لجستیکی خود این مصوبه را اجرایی کرد.

 

این عضو شورای شهر تنکابن ارزش ریالی برداشت شن و ماسه در پایان فراز نخست و در محدوده‌ای به وسعت پل جانبازان تا دهانه رودخانه را رقمی معادل سه میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال، اعلام کرده و اذعان داشت: در این مرحله 2300 کامیون جفت (ده چرخ) به قیمت هر سرویس یکصد و پنجاه‌هزار تومان و 700 کامیون تک (شش چرخ) و کامیون‌های کوچک نظیر آیفا هر یک به قیمت هر سرویس یکصد هزار تومان و هفتاد هزار تومان و در مجموع 3000 سرویس، شن و ماسه‌های برداشت‌شده را به ارزش ریالی بالغ بر سه میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون ریال در محوطه واحد موتوری شهرداری تنکابن دپو کردند.

 

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب که از تاریخ 21 تیرماه و با آغاز مرحله دوم برداشت روزانه بالغ بر 100 سرویس شن و ماسه از محدوده‌ای به وسعت پل جانبازان تا پل کمربندی برداشت می‌شود افزود: جلوگیری از برداشت غیرقانونی و غیراصولی و استفاده بهینه از منابع فروش این ثروت ملی ایده فروش مزایده‌ای شن و ماسه‌های دپو شده در محوطه واحد موتوری را شهرداری تنکابن در جلسه شورای اسلامی به تصویب رساند.

 

فلاحتکار با تأکید بر اینکه بنده شخصاً با اقداماتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه مخالف هستم، خاطرنشان کرد: حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر اینکه در مراحل برداشت شن و ماسه از چشمه‌کیله دخل و تصرف‌هایی صورت گرفته، مابین مردم رد و بدل می‌شود، ادعاهایی که مبنا و اساس آن ریشه در اوهام و تصورات ذهنی نادرست برخی افراد دارد.

 

وی در پایان گفت: مراحل برداشت شن و ماسه از چشمه‌کیله با دقت نظر و مراقبت کامل رضا ساجدی مسئول محترم واحد موتوری شهرداری تنکابن صورت گرفته است. دقت و حساسیت ایشان جهت جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف به حدی است که وی در بسیاری از ساعات برداشت به همراه لودر، در محل حضور یافته و بر مراحل برداشت و حمل و دپوی شن و ماسه نظارت مستقیم دارند.

 

شایان‌ذکر است که پیش از این، تقی پزشکی، رئیس شورای اسلامی شهر تنکابن در جمع خبرنگاران از فروش بخشی از شن و ماسه‌های دپو شده در واحد موتوری به پیمانکار پروژه مصلای نماز جمعه به ارزش پنجاه میلیون ریال خبر داده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها