38 مسجد در روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری به استان افتتاح می شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛ آئین افتتاحیه بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا ملک محمدی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از برگزاری آئین افتتاحیه بیست و دومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان خبرداد و گفت: این مراسم، روز جمعه دوم مردادماه با حضور حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در مهدیه مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملک محمدی با یادآوری اینکه این دوره با عنوان جوان و سبک زندگی اسلامی در استان برگزار خواهد شد افزود: این دوره با حضور اساتید و شخصیت های برجسته مطرح کشوری از دوم تا 27 ماه سال جاری و به مدت 25 روز، به میزبانی این استان برگزار می شود.

وی برگزاری این طرح را از ابتکارات حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی، طرحی شناسنامه دار و مورد تأیید و تأکید رهبر معظم انقلاب است که از سال های قبل در شهر سامان، گلپایگان و برای سومین سال متوالی در شهرکرد با موضوع جوان و زندگی اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام ملک محمدی خاطرنشان کرد: از آن جایی که این طرح سال های متوالی است که بدون وقفه و تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین نکونام برگزار می شود؛ بنابراین علمای تراز اول کشوری به خوبی از آن استقبال می کنند که نمونه بارز آن، حضور عالمان برجسته کشوری بود که در سال های گذشته در این طرح به بیان

نکات معرفتی و اخلاقی پرداختند.

وی حاصل برگزاری این 22 دوره از طرح را چاپ بیش از 26 جلد کتاب بیان کرد و تصریح کرد: همه مباحث معرفتی این طرح، پس از پیاده سازی و ویراستاری، تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین نکونام به چاپ رسیده است که خود منبعی گرانبها در جهت تقویت مبانی اعتقادی است همچنین سه جلد دیگر هم در مراحل پایانی چاپ قرار دارد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در ادامه افتتاح 38 مسجد در روستاهای محروم را نیز یکی دیگر از برنامه سفر یک روزه رئیس دفتر مقام معظم رهبری به استان عنوان و اظهارکرد: از آن جا که متأسفانه بسیاری از روستاها و حتی شهرهای این استان با کمبود مسجد روبه رو بودند با پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و عنایت رهبر معظم انقلاب 20 مسجد در روستاهایی که هیچ مسجدی وجود نداشته احداث شد و 18 مسجد نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای احداث و تکمیل این تعداد مسجد اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و 558 میلیون تومان هزینه شد که همه این کمک و مساعدت با مشارکت فعال مردم و عنایت ویژه رهبر انقلاب نسبت به مساجد استان بوده است.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان به تشریح سهم شهرستان های استان از این عنایت ویژه رهبر انقلاب در تکمیل و احداث مساجد پرداخت و گفت: در برخی از شهرستان ها از جمله شهرکرد ، سامان و بن پنج مسجد تکمیل و در روستاهای شهرستان های همچون کوهرنگ ، لردگان ، فارسان ، کیار و اردل 20 مسجد جدید احداث شده است.

وی با بیان اینکه کار ساخت و ساز و تکمیل این تعداد مسجد از اوایل سال 93 آغاز و در تیر ماه سال جاری نیز به پایان رسید افزود: این مساجد در روز جمعه و با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر استان افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

ارسال نظرات