راه مجاهدت از شهداء نشئت می‌گیرد/ بسیج مؤثرترین عامل در مقابله با دنیای استکبار

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تصریح کرد: شبکه‌های مجازی مانند ماهواره و اینترنت همچون چاقویی دو لبه هستند که هرگز انسان‌ساز و مجاهدساز نبوده و نیستند، راه مجاهدت از ائمه(ع) و شهداء نشئت می‌گیرد نه از شبکه‌هایی که سکولاریسم آنها را مدیریت می‌کند
کد خبر: ۸۵۴۴۸۴۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
سردار نورخدا قاسمی مدیر کل پدافند غیرعامل استان مرکزی در همایش سَرگروهای حلقه‌های صالحین که روز گذشته 31 تیرماه در مجتمع آفتاب اراک برگزار شد، گفت: در پدافند عامل از ابزار نظامی مثل توپ‌های هوایی، اقدامات مهندسی، پوشش و فریب استفاده می‌شود، درحالیکه پدافند غیرعامل سیستم دفاعی را مستحکم کرده و به دنبال تقویت زیرساخت‌های دفاعی کشور بدون استفاده از ابزارهای نظامی است و پیش‌بینی قبل از درمان، مصونیت‌سازی و ایمن‌سازی هدف قرار می‌گیرد.

شبکه‌های مجازی انسان‌ساز نبوده و نیستند

این مقام مسئول با اشاره به خطرات شبکه‌های مجازی مانند ماهواره و اینترنت، تصریح کرد: این شبکه‌ها همچون چاقویی دو لبه هستند که هرگز انسان‌ساز و مجاهدساز نبوده و نیستند، راه مجاهدت از ائمه(ع) و شهداء نشأت می‌گیرد نه از شبکه‌هایی که سکولاریسم آنها را مدیریت می‌کند، امروزه از بیش از55هزار ویروس از سوی کشورهای غربی برای هک کردن و حمله به سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد البته ایران به همت جوانان متعهد در عرصه سایبری جزء 10 کشور برتر دنیاست.

 وی تأکید کرد: در حال حاضر جنگ نظامی مطرح  نیست و نبرد به عرصه‌ آزمایشگاه‌ها وارد شده تا از طریق گیاه، آب و انرژی به انتشار آلودگی و ویروس برای از بین بردن اهداف اقدام  کنند و در این زمینه دشمن بیکار نشسته و به اشکال مختلف در حال ضربه زدن به جامعه شیعی و اقلیت‌هایی است که زیر سایه ولایت در این کشور زندگی می‌کنند.

وعده الهی نشان از حکومت مستضعفین دارد

مدیرکل پدافند غیر عامل استان در پایان با اشاره به آیه 5 سوره قصص که می‌فرماید:«و خواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان [مردم] گردانیم و ایشان را وارث [زمین] کنیم» ادامه داد: این آیه وعده حکومت مستضعفین را بر زمین می‌دهد ما نیز به دنبال تحقق این وعده الهی هستیم.

به گزارش ایکنا سرهنگ محسن گلشن‌زاده معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان نیز در این همایش گفت: هر کدام از بسیجیان ما یک نیروی هسته‌ای به شمار می‌آیند و اکنون میلیون‌ها بسیجی در کشور داریم که ممکن است بسیاری از آنها در حلقه‌های صالحین و پایگاه‌های مقاومت حضور نداشته باشند، اما در مواقع ضروری مردانه به میدان می‌آیند.

گلشن‌زاده در ادامه همایش که باهدف آشنایی سَرگروه‌ها و مربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین با پدافند غیرعامل برگزار شد ادامه داد: بسیج  نماد اقتدار ملی جمهوری اسلامی است  که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه و لبنان تشکیل و به خدمت‌رسانی مشغول‌اند.

بسیج مؤثرترین عامل انسانی در مقابله با دنیای استکبار است

وی با تأکید بر اینکه بسیجی با ایمان عمیق توأم با عواطف و احساسات پاک حاضر است همه توان خود را در خدمت منافع نظام به کار گیرد اظهار کرد: بسیج مؤثرترین عامل انسانی جمهوری اسلامی در مقابله با دنیای استکبار است که در عرصه‌های مختلف از جمله آگاهی بخشی به جامعه، حضور در پدافند غیرعامل، امداد و نجات، مدیریت بحران در زمان جنگ و حادثه، آموزش آحاد مردم با حداقل زمان و هزینه نقش آفرینی می‌کند.

گلشن‌زاده تصریح کرد: 17 قشر بسیجی در جامعه وجود دارد و تا کنون 2 هزار و 500 گردان و حدود ده‌ها هزار رده‌های مقاومت و 50 هزار گروه رزمی، همچنین ده‌ها هزار پایگاه و حوزه مقاومت به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان تأکید کرد: شرط ماندگاری و خدمت‌رسانی بسیجیان در گروه‌های بسیج و ادای تکلیف به امام، رهبری و شهداء، توجه به مسائل اعتقادی است و اینکه در مقابل دشمنان و جنگ نرم به سلاح ایمان و تقوا مجهز شده باشند.

ارسال نظرات