سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی گفت:ساخت یادمان شهدای عملیات مرصاد به همت بسیجیان شرکت آذراب،ماشین سازی اراک و آلومینیوم انجام گرفته است و این یادمان در محل شهادت شهدای گردان روح الله در استان کرمانشاه نصب خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۴۱
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

فرمانده سپاه روح الله گفت: عملیات مرصاد یکی از عملیات‏های مهمی است که مردم و رزمندگان استان مرکزی در قالب 3 گردان نقش اساسی و مهم داشتند و با ایثار و فداکاری‏های شهیدان گرانقدر و رزمندگان، برگ زرینی بر افتخارات استان افزودند.

وی گفت:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دارای اجر اخروی است و هدف از ساخت یادمان شهدا و نهادینه کردن پایمردیهای آنان در اذهان عمومی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار کریمی افزود: منافقین با جمع‏آوری دیگر ضد انقلابیون سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏گیری از جنگ‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران با نام «فروغ جاویدان» آغاز کردند؛ هدف منافقین از این حرکت که در عمق خاک ایران و با تانک‏های برزیلی انجام می‏شد، تسخیر چندین شهر و در آخر رسیدن به تهران و نابودی اصل نظام و تمامیت نظام بود.

وی در پایان گفت: نیروهای اسلام در روز 5 مرداد عملیاتمرصاد را به رمزیا علی بن ابی طالب (ع)آغاز نمودند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده، و مابقی را به فرار وا داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند. در این عملیات بیش از 2500 تن از منافقین به هلاکت رسیدند و بیش از چهارصد دستگاه خودرو، نفربر و تانک آنان منهدم شد.

ارسال نظرات