فرمانده سپاه فتح از اعزام 106 گروه جهادي دانشجويان به مناطق محروم استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۲۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
سرتیپ دوم پاسداریدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح كهگيلويه و بويراحمد در نشست هم اندیشی مسئولان بسیج دانشجویی با مسئولان استانی که با حضور استاندارکهگیلویه وبویراحمد و جمعی از روسای دانشگاههای برگزار شد، گفت: همکاری متقابل مسئولین استانی و بسیج می تواند حرکت خوب و رو به جلوی برای از بین بردن محرومیت تاریخی و کهنه استان داشته باشد.

اعزام 106گروه دانشجویی در قالب اردوهای جهادی

وی با بیان اینکه در حال حاضر 106گروه دانشجویی در قالب اردوهای جهادی برای رفع محرومیت در مناطق محروم استان پیش بینی شده است، ابراز کرد: این گروهها براساس برنامه زمانبندی شده و طبق اولویت با اجرای کارهای جهادی و اقتصادی در روستای تعریف شده استان فعالیت خواهند کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد به طرح زمانبندی گروههای هجرت اشاره کرد و گفت:در برخورداری و استفاده بالقوه از گروههای هجرت دانش آموزی، تحولی شگرف در استان در آینده نزدیک صورت می گیرد.

اعزام 57گروه جهادی از سوی بسیج مساجد و محلات

بوعلی با بیان اینکه در حال حاضر چهار گروه جهادی از سوی بسیج سازندگی به روستای محروم استان برای رفع محرومیت اعزام خواهندشد، ابراز کرد:بسیج مساجد و محلات در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم استان، 57گروه جهادی در بحث مسجد و مدرسه سازی را به این روستاها اعزام خواهد کرد.

وی در ادامه برخورداری از ظرفیت های برون استانی در پیشبرد اهداف محوله بسیج برای رفع محرومیت از روستاهای محروم استان را یکی دیگر ار رویکردهای جدید سپاه فتح استان دانست و افزود: در این طرح که برای اولین بار به صورت پایلوت در استان اجرا خواهد شد، بسیج سازندگی استان با استفاده از اعتبارات کشوری طرح های اقتصادی و محرومیت زدایی را روستا اجرا خواهد کرد.

فرمانده سپاه فتح به اجرای طرح جدیدی برای دست یابی به اهداف بسیج در همه کارها اعم از اقتصادی، پزشکی،محرومیت زدادیی، فرهنگی و اجتماعی به صورت پایلوت برای اولین در استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر در مرحله نهایی شدن است و با صلاحدید در موعد مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.

استفاده از ظرفیت پزشکان در مناطق محروم در قالب اردوهای جهادی

بوعلی ابراز کرد: یکی از بهترین عملکرد این طرح در بحث محرومیت زدایی، استفاده از ظرفیت پزشکان در مناطق محروم و اجرای کارهای پزشکی در این مناطق با  استفاده از اتوبوس های مجهز پزشکی است.

وی در ادامه به اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی با همکاری بسیج سازندگی و شرکت نگارنصر در استان خبر داد و گفت: در این پروسه سعی شده به متقاضیان اجرای پروژه های اقتصادی با اولویت بومی و زود بازده تسهیلات قابل توجهی پرداخت شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد توجه به اقتصاد مقاومتی و درون زا را یکی از اهداف مهم واساسی بسیج برای توسعه اقتصاد داخلی بسیج دانست و افزود: امیدواریم با اجرای اینگونه کارها بتوانیم توسعه اقتصادی زود بازده و بومی را در استان گسترش دهیم.

ارسال نظرات