خبرهای داغ:
دوره ی یک روزه هوش هیجانی ویژه خواهران پایور سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به همت سازمان بسیج جامعه زنان در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۱۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، دوره ی یک روزه هوش هیجانی ویژه خواهران پایور سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) درسالن شهید طیبه واعظی سازمان بسیج جامعه زنان استان قم برگزار شد.

جواهری زاده، پژوهشگر، مشاور و مدرس مدیریت در این دوره طی سخنانی، هیجان را واکنش هایی که انسانها نسبت به یک پدیده، رویداد، اتفاق و افراد دارد، دانست و اظهار کرد: وقتی که به خاطر فردی خوشحال هستید، یا به خاطر فردی دیگر عصبانی، یا از چیزی می ترسید، هیجانات خود را بروز داده اید، این همان واکنش ما نسبت به افراد، رویدادها می باشد که هیجان نام دارد.

این مشاور و مدرس مدیریت، هیجانات اصلی را خشم، ترس، غم، شادی، تعجب و سورپرایز معرفی کرد و بیان نمود: هیجانات به ما کمک می کند که محیط را بهتر درک کنیم، در واقع هیجانات در خلقیات ما تاثیر مثبت و منفی دارد و حتی باعث می شود که ما منطقی و یا غیر منطقی نسبت به پدیده ها برخورد کنیم، شخصیت، روزهای هفته و ساعات روز، آب و هوا، استرس سرچشمه هیجانات هستند و افرادی موفق هستند که به خوبی هیجانات خود را شناخته و به خوبی نیز نشانه های هیجانات را تعبیر کنند.

وی عامل موفقیت افراد ار هوش هیجانی دانست و تصریح کرد: عامل موفقیت انسانها 20 درصد به بهره هوشی یا همان IQو 80 درصد به EQبستگی دارد، هوش هیجانی در عملکرد شغلی بسیار تاثیر گذار و حتی پیش بینی کننده عملکرد شغلی است.

جواهری زاده در خصوص کاربرد هیجانات ابراز کرد: هیجانات که در واقع همان هوش هیجانی است در گزینش مخصوصا مشاغلی که نیازمند تعاملات اجتماعی بالایی است، خدمات، تصمیم گیری، خلاقیت و در رهبری کاربرد دارد، در واقعهیجانات عنصر کلیدی در پذیرش و یا عدم پذیرش پیام مدیر است، وقتی رهبران احساس می کنند برانگیخته، مشتاق و پر تحرک هستند، بیشتر احتمال دارد که به زیردستان خود انرژی بخشیده و خوشی را به آنها منتقل کنند.

در ادامه جواهر زاده به تفاوتهایی که یک فرد با هوش هیجانی بالا و پایین دارد اشاره کرد و افزود: افراد با هوش هیجانی بالااحساسات خود را به خوبی مي شناسند، به خوبي هدايت مي كنند، احساسات ديگران را نيز درك مي كنند وبا احساسات ديگران به طور مؤثر برخورد مي كنند و در هرحيطه اي از زندگي ممتازند، خواه روابط عاطفي وخواه شغلي، اما برعکس انسانهایی با هوش هیجانی پایین بر زندگي عاطفي خود تسلط ندارند، درگير كشمكش هاي دروني هستند، در كار و زندگي عملكرد ضعيفی دارند، قادر به درك خوب احساسات خود نيستند، قادر به درك احساسات ديگران نيستند و با احساسات ديگران به طور مؤثر برخورد نمي كنند.



ارسال نظرات