خبرهای داغ:
وزیر کشور با بیان اینکه باید پیوندهای خود را در عرصه دیپلماتیک همراه با مسائل اقتصادی دنبال کنیم، گفت: ما در داخل ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و مناطق و استان‌های مختلف کشور قدرت اداره خود را دارند.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۷۸
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در مراسم معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش اظهار کرد: استاندار جدید قم فردی دارای فکر، ایده و برنامه است.

وی با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: خدا را شاکریم که چنین توفیقی نصیب نظام شد؛ البته ما در برابر مشکلات سر خم نمی‌کنیم، اما تجربه مدیریتی در سطح بین‌الملل در مواجهه با قدرت‌های جهانی بود و ما از این تجربه سربلند بیرون آمدیم.

وزیر کشور با بیان اینکه آنها اعتراف کردند که ایران تهدید نیست بلکه فرصت است، اضافه کرد: آنها همچنین اعتراف کردند که 12 سال دروغ می‌گفتند و به صورت ضمنی اعتراف کردند که ایران اسلامی قدرت اداره خود در همه شرایط را داشته و یکی از قدرت‌های تأثیرگذار در منطقه است.

این مسئول بیان کرد: برای اینکه بخواهیم استفاده خوبی از این شرایط داشته باشیم عامل قدرت که موجب اقتدار نظام بوده است را همواره حفظ کنیم؛ این عوامل شامل اعتقادات دینی، رهبری نظام و وحدت ملی است و ما باید به حفظ ارزش‌های دینی و وحدت ملی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به ضعف ساختارهای اقتصادی کشور از قبل انقلاب و ضعف نظام‌های حاکم بر روابط اداری، تبیین کرد: باید در این نظام‌ها تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امروز فرصتی فراهم شده که نظام اقتصادی خود را تقویت کرده و بنیان‌های اقتصادی کشور را تثبیت کنیم و اقتصاد در شرایط کنونی یکی از اولویت‌های کشور است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید به اقتصاد مقاومتی ایمان بیاوریم، عنوان کرد: ما به لحاظ اعتقادی و استراتژیکی نمی‌توانیم نسبت به مسائل منطقه بی‌تفاوت باشیم و در این حوزه باید با روش‌های جدید و نوین تأثیرگذاری خود را افزایش دهیم، چراکه موجب تقویت اقتدار ملی و منطقه‌ای شده و موجب نجات ملت‌های مسلمان منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید پیوندهای خود را در عرصه دیپلماتیک همراه با مسائل اقتصادی دنبال کنیم، توضیح داد: ما در داخل ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و مناطق مختلف کشور قدرت اداره خود را دارند و به عنوان وزیر کشور می‌گویم می‌توان پنج استان را ظرف پنج سال خودکفا کرد و بعد دیگر استان‌ها را نیز خودکفا کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: نمی‌توان با نظام برنامه‌ریزی متمرکز بخشی و کلان کشور را اداره کرد و این الگو را در دهه 40 ایجاد شده است و نظام برنامه‌ریزی و بودجه ریزی کشور برای سال 52 است. به همین استان قم اگر اختیار لازم داده شود می‌تواند ظرف پنج سال خودکفا شود.

وی در پایان با بیان اینکه استان قم دارای ظرفیت‌های فراوان است و مراجع تقلید نیز مشوق و بسیج کننده مردم هستند، تأکید کرد: با کمک همه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توان مسیرهای پیشرفت را هموار کرد و ما نیز در وزارت کشور کمک خواهیم کرد که استان قم در مسیر توسعه حرکت کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها