خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس با اشاره به برگزاری سی‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشور در شیراز، گفت: این دوره از مسابقات با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش روز جمعه دوم مردادماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۵۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با موضوع برگزاری سی‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشور اظهار داشت:  آموزش‌ و پرورش از مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی در متن دروس خود نزدیک به سه ساعت درس قرآن را گنجانده است و در حال حاضر بیش از 300 معلم تخصصی قرآن در  آموزش‌ و پرورش استان فارس فعالیت دارند و 40 دارالقرآن نیز در سراسر استان خدمات قرآنی را به دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به این حوزه خدمات ارائه می‌دهند.ز

وی با اشاره به برگزاری سی‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده کشور در شیراز، ادامه داد: این دوره از مسابقات در بخش دانش‌آموزان پسر با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش روز جمعه دوم مردادماه ساعت 16 تا 18 در دانشگاه شیراز آغاز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه آئین گشایش بخش مسابقات دانش‌آموزان دختر با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش‌ و پرورش هفتم مردادماه ساعت 16 تا 18 در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات یک‌هزار و 170 دانش‌آموز پسر و یک‌هزار و 170 دانش‌آموز دختر به رقابت در رشته‌های مختلف قرآنی می‌پردازند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان فارس سپس بیان کرد: دانش‌آموزان از سراسر کشور و از تمام استان‌ها در این مسابقات حضور دارند و این دانش‌آموزان، برگزیدگان کشور محسوب شده و از نمرات علمی خوبی نیز برخوردار هستند.

آذری با بیان اینکه دانش‌آموزان در سی‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در رشته‌های تفسیر، مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و نماز به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: داوران بین‌المللی، این مسابقات را داوری کرده و نفرات برتر را مشخص می‌کنند.

وی ابراز داشت: تمام دوره‌های پیشین این مسابقات در مشهد مقدس برگزار شده است و امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن، عترت و نماز در شیراز برگزار می‌شود.

استقبال از شرکت‌کنندگان در مبادی ورودی شهرهای فارس، میثاق با شهدا در گلزار شهدا در روز جمعه دوم مردادماه برای دانش‌آموزان پسر و روز چهارشنبه هفتم مردادماه برای دانش‌آموزان دختر از برنامه‌های جنبی این مسابقات بود که مورد اشاره آذری قرار گرفت.

به گفته وی، راهپیمایی بزرگ قرآنی در روزهای دوم و هفتم مردادماه با حضور دانش‌آموزان پسر و دختر بعد از آئین گشایش بخش‌های ویژه دختران و پسران در این مسابقات انجام می‌شود.

آذری تصریح کرد: این راهپیمایی قرآنی ساعت 19 از میدان شاهزاده قاسم آغاز شده و به حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) ختم می‌شود و دانش‌آموزان نماز مغرب را به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب اقامه کرده و این آئین از رسانه ملی پخش می‌شود.

مدیرکل  آموزش‌ و پرورش استان فارس از برگزاری آئین پایانی این مسابقات برای بخش پسران و دختران در روزهای پنجم و دهم مردادماه خبر داد و افزود: این آئین از ساعت 9 تا 12 در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی و زیارتی شهر شیراز برای میهمانان پیش‌بینی‌ شده است، اظهار داشت: آئین شبی با قرآن نیز در روزهای چهارم و نهم مردادماه پس از اقامه نماز در حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) آغازشده و تا ساعت 22 ادامه می‌یابد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار