خبرهای داغ:
شاه امیریان
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با طلاب و روحانیون استان فارس:
آیت الله مکارم شیرازی گفت: سمپاشی های دشمنان در جهان از ارزش اسلام و قرآن کم نمی کند بلکه موجب می شود پرده ها و رازهای دیگری از قرآن و اسلام برداشته و برای مردم مشخص شود و مردم سراسر جهان با این کتاب ارزشمند الهی بیشتر آشنا شوند.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۴۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، چهارشنبه(امروز) در دیدار با طلاب و روحانیون استان فارس در شیراز با بیان این که دشمنان دین مبین اسلام هر روز یک موضوع تازه ای را به عنوان ایراد بر قرآن و دین اسلام وارد می کنند، اظهار داشت:بتازگی برخی از معاندان دین اسلام، کتابی را بر ضد قرآن نوشته و در سایت ها منتشر کرده اند که اشکال های گرفته شده از قرآن، در این کتاب پایه علمی و محتوای درستی ندارد.

وی افزود: یکی از مباحث مطرح شده در این کتاب مساله علم در اسلام است که نویسنده کتاب مدعی شده قرآن و اسلام تنها به علوم دینی اشاره کرده و برای سایر علوم ارزش قائل نیست درحالی که با تحقیق و بررسی اشتباه بودن این سخن به راحتی قابل فهم و درک است.


این مرجع تقلید گفت: در بسیاری از اسناد اسلامی از جمله قرآن، احادیث و روایات اسلامی به موضوع طلب و توجه به علم تاکید شده است که معنای آنها صرفا علوم حوزوی و دینی نیست بلکه گستره این سخن تمام علوم را در بر می گیرد.


آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: دشمنان اسلام حرف های بی اساس و نادانی های خود را به عنوان مساله کشف شده تازه ای درباره قرآن و دین اسلام بیان می کنند که اصلا چنین چیزهایی صحیح نیست و پایه علمی ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد:قرآن مجید دو مساله توحید و خداشناسی و معاد را مورد توجه جدی قرار داده و این دو مساله را با همه علوم تجربی و علوم مربوط به جهان آفرینش پیوند زده است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بر اساس دستورات قرآن اگر کسی خدا شناس باشد باید به طور کامل از علوم تجربی آگاهی داشته باشد ، گفت:قرآن علم توحید را به علوم تجربی و انسانی پیوند زده است و نمونه های بسیاری در این زمینه در قرآن بیان شده است.

وی بابیان این که دین اسلام به همه علوم دعوت می کند، افزود:دشمنان اسلام و قرآن این موضوع ها را با هدف ایجاد شبهه در عموم مردم و برای ضربه زدن به اسلام، قرآن و پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) عنوان می کنند و من مطلبی در این مورد نوشته ام که به زودی منتشر می شود.

طلاب حضور موثری در جامعه داشته باشند

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طلاب باید برای پیشرفت در علوم مختلف، سنت های حوزوی از جمله پیش مطالعه، مباحثه، طرح اشکال در دروس، مراجعه به حواشی و پربار کردن دروس، خلاصه نویسی، تدریس، مسائل اخلاقی، ساده زیستی و توجه به علوم عربی را مد نظر قرار دهند تا موفق شده و بتوانند حضور موثری در جامعه داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اگر علم با اخلاق و تقوا همراه نشود آن علم در اختیار شیطان است و مشکل آفرین می شود و این درحالی است که امروز شاهد بمباران مسائل غیر اخلاقی و فاسد از سوی غرب برای محافل مسلمانان هستیم و برای مقابله با این آفت باید مبانی اخلاقی در جامعه تقویت شود.

وی اظهارداشت: جامعه امروز بیش از گذشته به روحانیون آگاه، زمان شناس و صاحب نظر نیاز دارد و باید فضایی در حوزه های علمیه فراهم شود که به این نیاز جامعه پاسخ مناسب داده شود.


وی ادامه داد:هم اینک حدود پنج هزار طلبه دراستان فارس مشغول به تحصیل هستند که این آمارمناسبی است اما باید فعالیت های کمی و کیفی در این بخش در این استان افزایش یابد.


اقدامات مناسبی در حوزه های علمیه استان فارس در زمینه مباحث تخصصی

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این نشست گفت: امروز فعالیت های مناسب و ارزشمندی در حوزه های علمیه این استان در حال انجام است و شاهد رشد و بالندگی حوزه های علمیه فارس هستیم.

آیت الله اسدالله ایمانی افزود: اقدامات مناسبی در حوزه های علمیه استان فارس در زمینه مباحث تخصصی به ویژه تربیت استاد در حال اجراست و تا کنون گام های موثر و ارزشمندی برای تربیت و تامین استاد در سطح یک و دو برای این استان برداشته شده است.


آیت الله ایمانی ادامه داد:در آینده نه چندان دور شاهد تحول و دگرگونی و شکوفایی حوزه های علمیه فارس خواهیم بود.

وی با بیان این که دروس خارج در حوزه های علمیه استان فارس ارائه می شود ، اظهار کرد:هم اینک در مرکز این استان سطح چهار حوزه و در برخی از حوزه های علمیه شهرستان ها علاوه بر سطح یک و دو ، فعالیت سطح سه حوزه های علمیه نیز برپا شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها