خبرهای داغ:
شاه امیریان
معاون تربیت و آموزش بسیج فرهنگیان کشور گفت: اگر مطالعه نداشته باشید خط امام را به راحتی حتی به دست شما تحریف می شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۷۳۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، افتتاحیه دوره ده روزه طرح راهبردی خط امام (ولایت) استانی با حضور ۳۵۰ نفر از دانشجویان بسیجی خواهر و برادر استان فارس در قم صبح امروز آغاز به کار کرد.

حجت السلام مجتبی ایوب زاده مسئول دوره طرح راهبردی خط امام در افتتاحیه این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: هدف از این گرد همایی بزرگ ارتقا علمی و مباحث دانشجویان نیست.

وی با بیان اینکه شما ۳۵۰ نفر نمایندگان هزار و ۲۰ نفر از دانشجویان استان فارس هستید یعنی نخبه گان و انتخاب شدگان این دوره هستید.

مسئول دوره راهبردی خط امام در ادامه بیان داشت: شما دانشجویان گلچین شده اید و هر کدام از شما مسئولیت دارید و باید در دانشگاهیتان فعالیت کنید.

ایوب زاده در پایان اظهار داشت: این اردو تفریحی زیارتی نیست و نخواهد بود در ابعاد مختلف و مباحث مختلف برای شما برنامه ریزی شده است.

روح الله امینی معاون تربیت و آموزش بسیج فرهنگیان کشور در ادامه افتتاحیه این مراسم با موضوع اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت شهر فم گفت: تعریف رهبر کبیر انقلاب از قم این بوده که اگر انقلاب از قم بوده آنتی تز انقلاب نیز از قم خواهد بود مثل جریانات فتنه ۸۸ که برای اولین بار جرات کردند در حرم حضرت معصومه دست و شوت بزنند.

وی با بیان شما وارد سرچشمه شدید و همین عامل موفقیت شما در این دوره است، افزود: دستیابی شما به آب روان در این سرچشمه کاری ندارد.

معاون تربیت و آموزش بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه رهبر به طلاب و انشجویان کتب شهید مطهری را تاکید می کند، بیان داشت: تنها خواندن کتاب به شما بصبرت نمی دهد باید معرفت دینی ضعیف را بالا برد و پشت سر ولایت نشست.

امینی با اشاره به سخنان رهبر کبیر در ۱۴ خرداد سال ۸۹ در موضوع تحریف خط امام خمینی، تصریح کرد: خط امام را باید شناخت و باید آن را حفظ کرد، اصول امام را از ریشه خراب می کنند و لو اگر از نزدیکان امام باشند، باید خیلی مراقب باشیم.
وی اولین راه را برای جلوگیری از تحریف های امام، شناخت مبانی امام دانست و ادامه داد: راه حل این شناخت مطالعه است و یکی از بهترین مطالعه ها برای شما خط امامی ها وصیت نامه امام خمینی (ره) است.

این فعال دانشجویی سابق ، گفت: اگر مطالعه داشته باشید هرجا نشستید و سر کار رفتید پشت نظام و انقلابی هستید ولی اگر نشناسید خط امام را به راحتی حتی به دست شما تحریف می شود .

امینی با بیان اینکه با عبارت سازی دارند به اسلام ضربه می زنند، افزود: به جای اسلام ناب محمدی می گویند اسلام رحمانی و از تمام ابزارهای سیاسی،فرهنگی ،هنری و... استفاده می کنند تا اسلام رحمانی را ترویج می کنند.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب در سال ۸۶ با دانشجویان بسیجی، بیان داشت: در این دیدار به مطالبات رهبری که جهاد علمی ، داشتن اتاق فکر، گزینش خوب، داشتن اخلاق معنویت و داشتن مطالعات سیاسی و فکری توجه خاصی نشده است.

معاون تربیت و آموزش بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه توی خط امام ماندن مهم است نه خط امامی شدن گفت: خط امام برای ما مثل یک قطب نماست که اگر نظرات امام بد بیان شد قطب نما گم می شود و کشور نابود می شود.

امینی اولین شاخص اصلی در اندیشه سیاسی امام را اهمیت رای و اندیشه مردم دانست و گفت: این نکته برای امام خمینی مهم بوده است به طوری که امام در نامه ای در سال ۶۸ قسم میخورند که با انتخاب بنی صدر و بازرگان مخالف بوده است.

وی در ادامه گفت: مردم سالاری به معنای واقعی در نظام اسلامی اجرا می شود شاید در بعضی از نقاط در جاهای کشور به درستی انجام نشود ولی در کلییت اجرا شده است و می شود.

فعال دانشجویی سابق دومین شاخص اندیشه خط امام را عدالت اجتماعی دانست و گفت :در انتخاب نماینده مجلس دقت کنید رای خود را کم نبینید دانشجو نباید رای سفید بدهد عدالت اجتماعی فقط داد زدن نیست گفتمان سازی است.

امینی سومین شاخصه اندیشه امام خمینی را جدا نبودن دبن از سیاست عنوان کردو گفت: در همه عرصه ها دین از سیاست جدا نیست.

وی در پایان سخنان خود چهارمین شاخص اندیشه خط امام را تکلیف مداری در همه عرصه ها دانست و تصریح کرد: و نمود آن در جنگ تسلیم اسلام و مسلمین شدن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها