با تصویب نمایندگان

ساخت و فروش مواد آرایشی بهداشتی بدون تشریفات قانونی مشمول مجازات کالاهای قاچاق خواهد بود

با نظر مجلس، ساخت، حمل، نگهداری، عرضه یا فروش داروها و مواد آرایشی بهداشتی بدون انجام تشریفات قانونی مشمول مجازات طبق ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۴۵۵۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه به بررسی ادامه طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداختند.

وکلای ملت با اضافه کردن متنی به عنوان ماده 18 مکرر به این طرح مقرر کردند نگهداری، عرضه یا فروش کالا و ارز قاچاق موضوع ماده 18  این قانون حسب مورد توسط واحدهای صنفی یا صرافی‌ها تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالا برای مرتبه اول به جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق محکوم می‌شود.

نمایندگان جریمه نقدی معادل چهار برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق و جریمه نقدی معادل 6 برابر ارزش کالا یا بهای ریالی ارز قاچاق و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی و تعطیل محل کسب به مدت 6 ماه را به ترتیب به عنوان جرایم مرتبه دوم و سوم برای متخلفان در نظر گرفتند.

همچنین برای نمایندگان تبصره یک ماده 20 که به توقیف وسایل نقلیه متخلفین می‌پردازد، بدین ترتیب تکمیل می‌شود که در هر مرحله از رسیدگی چنانچه متهم وثیقه‌ای معادل حداکثر جزای نقدی تودیع نماید از وسیله نقلیه رفع توقیف می‌گردد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است بند الف ماده 27 طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به واردات و صادرات دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بدون انجام تشریفات قانونی مربوط می‌شود مقرر می‌دارد که ساخت، حمل، نگهداری، عرضه یا فروش محصولات یاد شده نیز مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر در این ماده می‌باشد.

ارسال نظرات